موضع آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری لبنان

به گزارشافکارنیوز،یک مقام مسئول آمریکایی در کاخ سفید در گفتگو با روزنامه الحیات با ادعای حمایت نکردن واشنگتن از یک نامزد خاص در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، گفت: کاخ سفید بر اساس اقدامات و تعهدات رئیس جمهوری آینده لبنان به موازین بین المللی با وی تعامل خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به ادامه همکاریهای آمریکا با ارتش لبنان، اعلام کرد: تدابیری برای جلوگیری از انتقال کمکها به ارتش لبنان به طرفهای سوم از جمله حزب الله اندیشیده ایم.

دیگر تحولات سیاسی لبنان به شرح زیر است:

- روزنامه سعودی عکاظ امروز به نقل از منابع موثق سیاسی اعلام کرد: جریان المستقبل به سوی اعلام موضع نهایی در حمایت از " سمیر جعجع " نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری حرکت می کند. بنابراین گزارش، این موضوع طی ساعات آینده نهایی می شود و به نظر می رسد با حمایت جریان ۱۴ مارس(هواداران سعد الحریری) نیز همراه شود.

- روزنامه کویتی الانباء با اشاره به حضور " فواد السنیوره " در ریاض عربستان و دیدارهای وی با " سعد الحریری " رئیس جریان المستقبل اعلام کردند: موضع السنیوره در انتخابات پس از بازگشت به لبنان اعلام می شود.

- روزنامه لبنانی الجمهوریه از دیدارهای نمایندگان " سمیر جعجع " و " میشل عون " نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لبنان با " سعد الحریری " در ریاض خبر می دهند. هنوز زمانی برای اعلام موضع نهایی سعد الحریری درباره نامزدها اعلام نشده است.

- محافل سیاسی از اعتراض جریان ۱۴ مارس و ۸ مارس به اظهارات اخیر اسقف اعظم لبنان درباره لزوم عدم انتخاب رئیس جمهور از شخصیتهای مورد حمایت این دو جریان خبر می دهند.

- " آلبر منصور " وزیر سابق لبنانی اعلام کرد: میشل عون در شرایط فعلی لبنان و منطقه بهترین گزینه برای مقام ریاست جمهوری لبنان است.

- روزنامه لبنانی اللواء با اشاره به دیدار چند ماه پیش میشل عون و سعد الحریری اعلام کرد: در این دیدار توافق شده است که ریاست جمهوری "میشل سلیمان" به هیچ نحو تمدید نشود.