متن کامل پیام مقتدا صدر به ملت عراق

به گزارش افکارنیوز، سید مقتدا صدر رئیس جریان صدر عراق پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق خطاب به ملت این کشور در باره این انتخابات پیام تلویزیونی قرائت کرد متن این پیام به این شرح است:

سلام و درود بر ملت عزیز عراق

واما بعد

من خود را ملزم می دانم تا به سمع و نظرتان برخی از مسائل مهم را بازگو کنم چرا که ما هم اکنون در سرآغاز یک مرحله بسیار مهم در تاریخ عراق هستیم، این مرحله هم از طریق انتخابات مهم پارلمانی حاصل خواهد شد.

اولا: لازم می دانم سپاس فراوان و تقدیر بسیاری از مرجعیت دینی داشته باشم مرجعیتی که در این مرحله حساس با صدای بلند و رسا خواستار تغییر شدند. منظور مرجعیت از این خواسته تغییر هر فاسد و ظالم بوده است، همچنین لازم می دانم تقدیر و تشکر کنم از موضع مرجعیتی که در طول این مدت دولتی که هیچ تعهدی نداشت را تحریم کرده بود، دولتی که نه حرمت ملتش و نه حرمت خاکش را رعایت کرد.

ثانیاً از کمیساریای عالی انتخابات عراق دعوت می کنم، تا در کارش مستقل باشد، تا رضایت خدایش و ملتش را فراهم سازد، و در این راه زیر بار فشارهای سهمگینی که با آن رو به رو می شود، مسیر خود را تغییر ندهد.

ثالثاً: ناظران برگزاری انتخابات را به هوشیاری کامل دعوت می کنم، باید به دقت توجه کنند، چرا که ما از کشانده شدن انتخابات به تقلب و یا خرابکاری در سیستم اثر انگشت بسیار و اموری از این دست بسیار نگران هستیم.

رابعاً: از ارتش دلیر عراق دعوت می کنم، آزادانه و با کرامت رای خود را در صندوق بیندازد، از این ارتش می خواهم زیر بار فشارها ضعیف نشود، همچنین این خواسته را از تمام نهادهای امنیتی عراقی دارم، از انها هم می خواهم در این انتخابات از رای دهندگان و بلکه از همه حمایت کنند، در این راه آنها را از دخالت در روند برگزاری انتخابات نیز برحذر می دارم.

خامساً: از ملت عراق می خواهم تا در این روز برگزاری انتخابات که به مثابه انقلابی سفید است برای شرکت در انتخابات حضوری گسترده داشته باشند و پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند. کسی از این اقدام کوتاهی نکند چرا که براساس درکم از اوضاع این آخرین فرصت برای حصول تغییر در عراق است.

سادساً: از سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی دعوت می کنم، جانب بی طرفی را در این انتخابات رعایت کند، ویا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جریان انتخابات را نظارت کند، چرا که سلطه برخی بر نهادهای مستقل روند حصول دمکراسی واقعی را با مشکل مواجه می کند، در غیر این صورت انتخاباتی شفاف و روندی مطمئن را دنبال نخواهیم کرد.

سابعاً: از کشورهای همسایه عراق دعوت می کنم، از دخالت در امور داخلی عراق به صورت عامش خودداری کنند، وبه شکل خاص از دخالت در امور انتخابات خودداری نمایند.

ثامناً: حوزه های اخذ رای مکان های ملی مقدسی هستند، خواهش می کنم به این امکان تعدی صورت نگیرد، کاری که لیاقت این جایگاه ها را حفظ نکند انجام ندهید، نباید قوانین جاری و ساری در این نهادها مورد دست درازی قرار گیرند.

تاسعاً: ادامه روند نقض مسائل امنیتی در عراق در بیشتر احیان باعثمی شود، مردم عراق حضوری گسترده تری در انتخابات داشته باشند، این اقدام تروریست ها باعثانگیزه ای بیشتر برای ملت در جهت مبارزه با راه تروریسم می شود، شبه نظامیان اکنون همه جا وهمه کس را بمب گذاری می کنند، زنده باد ملت عراق سپاس از این ملت نه از جانب من که از جانب پروردگار است، ما از این همه جانفشانی ملت عراق که به لیل عشق بسیارشان به میهن است تشکر و تقدیر می نماییم.

عاشراً: از همه می خواهم و در اینجا منظورم نهادهای سیاسی عراقی است، از همه آنها می خواهم مسئولیت پذیر باشند، وبخصوص در مرحله ای که قرار است بعد از برگزاری انتخابات نتایج در آن اعلام شود، نمی خواهیم شکست بعضی در برابر بعضی دیگر آغاز مرحله صدور فرمان های ظالمانه ضد گروهی دیگر باشد، برخی مدعی حفظ آرامش ملی و این قبیل مسائل هستند اما به این امور توجهی ندارند، با این وجود و براساس اطلاعاتی که من در اختیار دارم بعد از اعلام نتایج هم باب پذیرش شکایت ها از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق باز باقی خواهد ماند و به آن رسیدگی خواهد شد.

۱۱ – همه کسانی که برای شرکت در این انتخابات پای صندوق های اخذ رای می روند این اقدام خود را به مثابه اطاعت از پروردگار متعال و رسول وی و اهل بیتش تلقی کنند، باید این اقدام را از روی عشق ورزیدن به میهن انجام دهند، چرا که عشق به میهن از نشانه های ایمان است. از این رو از همه ملت عراق دعوت می کنم با وقار و اقتدار در این انتخابات شرکت کنند، رای دهندگان زن و مرد تنهایی به این عمل روی نیاورند و دسته جمعی از خانه های خود به صندوق های اخذ رای بروید چرا که این روز روز شما عراقی ها شریف است.

۱۲ – از همین ابتدای امر پیروزی ملت عراق را بر ظلم و ظالمان تبریک و تهنیت عرض می کنم، آنها نمی خواهند اجازه دهند یک شخص خاص قدرت را یک تنه به دست بگیرد، چرا که صدای مظلوم بسیار رساتر از صدای ظالم است.

با تشکر والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته