همزمان با حركت آوارگان فلسطيني ساكن در لبنان، سوريه، مصر و اردن به سمت مرزهاي فلسطين اشغالي، روز يكشنبه تجمع جوانان انقلابي ايران در سالروز حمله رژيم صهيونيستي به بيت المقدس، در ميدان فلسطين برگزار ميشود.

به گزارش خبرنگار فارس، در پی درخواست گروه‌های فلسطینی برای تظاهرات و تجمع در مقابل سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سرتاسر جهان در سالروز حمله این رژیم به بیت المقدس و آواره شدن صدها هزار فلسطینی که مصادف با ۱۵ خرداد است، جوانان انقلابی ایران در میدان فلسطین تجمع خواهند کرد.

این حرکت که همزمان با حرکت آوارگان فلسطینی ساکن در لبنان، سوریه، مصر و اردن و مسلمانان این کشورها به سمت مرزهای فلسطین اشغالی خواهد بود، روز یکشنبه در ساعت ۱۰:۳۰ با سخنرانی «خالد قدومی» نماینده دفتر حماس در تهران، در محل میدان فلسطین آغاز خواهد شد.

همچنین تقدیر از برخی مجروحین حادثه «یوم النکبه» امسال و نیز ارتباط زنده تلفنی با جوانان حاضر در مرزهای فلسطین اشغالی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
در پایان کاروان موتوری فرزندان روح الله با حرکت از میدان فلسطین به سمت حسینیه جماران و قرائت بیانیه پایانی در این حسینیه، اقدام به تجدید بیعت با آرمان‌های امام روح الله خواهند کرد.

در یوم النکبه امسال نسل سوم آوارگان و جوانان فلسطینی با بر کف دست گرفتن جان خود، مرزهای فلسطین اشغالی را در نوردیدند و با هدیه کردن خون ۲۲ شهید و صدها مجروح، انتفاضه سوم فلسطینیان را به راه انداختند؛ انتفاضه‌ای که حرکت موج های انسانی منطقه را به پشت دروازه‌های رژیم صهیونیستی آغاز کرد و رعب و وحشت را بر اندام سردمداران و شهرک نشینان سفاک صهیونیست انداخت و در ادامه، مردم منطقه موعد «یوم النکسة»، ۵ ژوئن(۱۵ خرداد) را برای پیگیری دوباره این حرکت و رفتن به سمت مرزها انتخاب کردند.

یوم النکسه سال‌روز جنگ ۱۹۶۷ است که اشغال بیت المقدس و آواره شدن ۳۰۰ هزار فلسطینی را به دنبال داشت.

اين مراسم به همت اتحاديه بينالمللي امت واحده و جنبش عدالتخواه دانشجويي برگزار ميشود.