در حاليكه قرار است سومين كنفرانس جهاني نژادپرستي در ماه سپتامبر سال جاري در سازمان ملل برگزار شود، آمريكا كه نگران اشاعه افكار ضدصهيونيستي است، از تحريم اين كنفرانس خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری " فاکس‌نیوز "، دولت " باراک اوباما "، ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که بدلیل نگرانی‌هایی که در رابطه با یهودستیزی وجود دارد، برگزاری کنفرانس جهانی نژادپرستی در مقر سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاری میلادی را تحریم خواهد کرد.

این در حالیست که نشست ماه سپتامبر سازمان ملل با محوریت کنفرانس جهانی نژادپرستی، نشانه بزرگداشت دهمین سال برگزاری این کنفرانس خواهد بود که در سال ۲۰۰۱ میلادی در شهر " دوربان " آفریقای جنوبی برگزار شد.

این در حالیست که آمریکا و رژیم صهیونیستی در آن سال، بدلیل مطرح شدن پیش‌نویش قطعنامه‌ای که از اسرائیل انتقاد کرد و صهیونیسم نژادپرست معرفی کرد، از ادامه حضور در این نشست انصراف دادند.

" جوزف مک‌مانوس "، جانشین معاون وزیر امور خارجه در مسائل حقوقی، در نامه‌ای به سناتور " کریستین گیلیبراند "، نوشت: آمریکا، بدلیل تصاویر زشت ضد یهودی و ناشی از کم ظرفیتی کنفرانس دوربان، در این اجتماع شرکت نخواهد کرد.

گیلیبرند، سناتور ایالت نیویورک، ضمن استقبال از تصمیم دولت آمریکا در راستای عدم شرکت در کنفرانس دوربان اعلام کرد: این توهین به آمریکاست که سازمان ملل تصمیم گرفته است که تنها چند روز بعد از سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر در آمریکا، سومین کنفرانس دوربان در نیویورک را برگزار کند.

گیلیبرند ادامه داد: ما همه شاهد تسلط افکار افراط‌ گرای ضدیهودی و ضد آمریکایی در اجتماع دوربان در آفریقای جنوبی هستیم.

خبر بايكوت برگزاري كنفرانس نژادپرستي سازمان ملل توسط آمريكا در شرايطي گزارش ميشود كه تصميم آمريكا براي عدم شركت در اين كنفرانس، مورد تقدير كنفرانس رؤساي سازمانهاي مهم يهوديان آمريكايي، شامل ۵۲ گروه از جمله سازمان بينالمللي B'nai B'rith، اتحاديه ضد افترا، كميته يهوديان آمريكا و Hadassah ، "سازمان زنان صهيونيستي آمريكا " نيز قرار گرفت.