خروج ۸۰ درصد تروریستها از حمص

به گزارشافکارنیوز،سوریه نیوز اظهار کرد: پس از آغاز مرحله اجرایی توافق حمص میان ارتش سوریه و گروهها مسلح از صبح روز چهارشنبه، منابع محلی از انتقال ۹۶۸ نفر از اعضای گروههای تروریستی به حومه دمشق طی ۵ مرحله و توسط ۲۴ دستگاه اتوبوس تا ساعات پایانی این روز خبر دادند.

به نقل از این پایگاه خبری، طی سال گذشته ۱۴۰۰ شهروند سوری از این شهر که حدود دو سال در محاصره گروههای تروریستی و شاهد اختلافات شدید میان ارتش سوریه و گروهای تروریستی است، از حمص قدیم خارج شده و از محل زندگی خود آواره شدند.

طبق گزارش منابع آگاه تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از اعضای گروههای تروریستی بر اثر درگیری با ارتش به هلاکت رسیدند.

در همین راستا، " طلال البرازی " استاندار حمص تاکید کرد که تعداد تروریستهایی که از حمص قدیم خارج شده اند به ۹۸۰ نفر می رسد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر دیگر هم اکنون در این شهر باقی مانده اند.

وی در ادامه افزود ۲۰ درصد از کسانی که باقی مانده اند روز پنج شنبه از حمص خارج خواهند شد و امیدوار هستیم که روز پنج شنبه توافقنامه به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر براساس توافق حمص، اعضای گروههای مسلح باید از شهر به حومه منتقل شوند و همچنین گروههای مسلح باید راههای کمک رسانی به دو منطقه الزهراء و نبل در حلب را باز کنند

این در حالی است که عصر روز چهارشنبه پایگاه المیادین اعام کرد که گروهی از افراد وابسته به گروه تروریستی النصره از روند کمک رسانی در این دو منطقه منطقه نبل و الزهرا ممانعت کردند.

از سوی دیگر پایگاه المیادین به نقل از " جمال رابعه " عضو پارلمان سوریه اعلام کرد: آنچه که در حمص قدیم در حال جریان است در حقیقت تکمیل روند حل بحران است که از چند ماه پیش تاکنون آغاز شده است.

وی افزود: خروج افراد مسلح و انتقال انها به مناطق دیگر به ارتش این فرصت را می دهد که تاکتیک نظامی خود را تغییر دهد.