به گزارش افکارنیوز، " اولی رهن "، کمیسر ارزی اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه " راینیشن پست "، اظهار داشت: بدترین بخش بحران یورو تمام شده است. منطقه ارز مشترک اروپایی دیگر در معرض خطر جدایی قرار ندارد. اما هنوز به نوک قله نرسیده‌ایم و باید در سطح ملی نیز مانند سطح اروپایی در مسیر اصلاحات باقی بمانیم.

وی در ادامه به بحران بدهی‌ها در فرانسه اشاره کرده و تصریح کرد که من این را سیگنال کاملا غلطی به بازارها و به انسان‌ها می‌دانم که به فرانسه زمان بیشتری برای کاهش بدهی‌ها بدهیم. پاریس تا به حال دو بار زمان بیشتری در این راستا دریافت کرده است و دیگر کافی است.

" اولی رهن " در بخش دیگری از این گفتگو به قرارداد تجارت آزاد ّبا آمریکا اشاره کرده و گفت: قرارداد تجارت آزاد با آمریکا نه از نظر اقتصادی بلکه از نظر سیاسی مهم است. با نگاهی به سیاست قدرتی روسیه در بحران اوکراین اروپا باید شراکت استراتژیک با آمریکا را تقویت کند.

" اولی رهن " در بخش دیگری از این گفتگو شرایط در بحران اوکراین را بسیار جدی ارزیابی کرده و اظهار داشت که اتحادیه اروپا باید بدون شرط به صورت متحد عمل کند.

وی همچنین گفت که ما باید در عین اینکه فشارها و تحریم‌ها بر روسیه را پا بر جا نگه می‌داریم همزمان بر روی یک راهکار دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین کار کنیم.

اولی رهن در عین حال اظهار داشت که اروپا باید خود را برای یک مرحله طولانی تنش‌ها در مناسبات با روسیه آماده کرده و خود را به این شرایط سازگار کند.

وی ایده تشکیل یک اتحادیه انرژی در اتحادیه اروپا را خوب ارزیابی کرده و گفت که بنابراین ما به وحدت بیشتری در زمینه انرژِی نیاز داریم. ما باید وابستگی خود به منابع نفت و گاز روسیه را با منابع جایگزین کاهش دهیم.

کمیسر ارزی اتحادیه اروپا درباره گسترش اتحادیه اروپا نیز گفت: هیچ یک از نامزدهای عضویت در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده آماده ورود به این اتحادیه نخواهند بود. اما ما به سیاست گسترش اتحادیه اروپا به عنوان ابزاری برای پایداری نیاز داریم.