" جزیره شکنجه " و سرکوب کجا است؟!

به گزارشافکارنیوز،" پاتریک کاکبرن " با اشاره به شکنجه و سرکوب بحرینی‌ها از شاهزاده " اندرو " فرزند دوم ملکه انگلیس و شاهزاده " فیلیپ " دوک " ادینبرو " به دلیل شرکت در مراسمی در بحرین تحت عنوان جشن گرفتن آزادی دینی و همزیستی مسالمت آمیز در این مجمع الجزایر، انتقاد کرد.
کاکبرن در روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت " نوشت: بحرین پرونده‌ای سرشار از موارد زندانی و شکنجه شدن معترضانی است که خواستار حقوق دموکراتیک، آزادی، و اصلاح قانون اساسی هستند.

کاکبرن خاطرنشان کرد: دولت بحرین در تظاهرات فوریه سال ۲۰۱۱ معترضان را سرکوب کرد؛ حتی کمیته مستقل تحقیق در بحرین که دولت این کشور آن را تشکیل داد فاش کرد که بیش از ۱۸ روش برای بدرفتاری با معترضان به کار گرفته شده است، که از جمله این موارد: شکنجه، ضربه زدن به پا با لوله های پلاستیکی، شوک الکتریکی، محروم کردن افراد از خواب، تهدید به تجاوز و تخریب بیش از ۳۰ مسجد و اماکن دینی و مقدس شیعیان است.

این روزنامه نگار انگلیسی با انتقاد از مواضع نژادپرستانه رسمی مسئولان این کشور، تأکید کرد که " شیخ حسین النجاتی "(نماینده آیت الله سیستانی در بحرین) یکی از ۳۱ شخصیتی است که تابعیت بحرینی آنان لغو شد؛ و دولت بحرین ماه گذشته به وی ۴۸ ساعت مهلت داد تا خاک این مجمع الجزایر را ترک کند.

کاکبرن اظهار داشت که آمریکا در گزارش سالانه حقوق بشر خود بحرین را یکی از کشورهایی عنوان کرد که در آنجا حقوق بشر نقض می شود. خطرناکترین موارد نقض حقوق بشر نیز ناتوانی مردم در تغییر دولت خود به صورت مسالمت آمیز، بازداشت معترضان با اتهامات ناشناخته، و شکنجه آنان و اعمال تبعیض در قبال پیروان اهل بیت (ع) است.