قرضاوی انتخابات ریاست‌جمهوری مصر را تحریم کرد

به گزارشافکارنیوز،یوسف القرضاوی رئیس تشکل موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان، از مصریها خواسته است انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کنند.

وی اعلام کرد پیروزی عبدالفتاح السیسی در این رویداد تقریبا قطعی است و وی حکومت را قبضه کرده است.

القرضاوی که یکی از مهمترین مبلغان وابسته به اخوان المسلمین است، در پاسخ به سئوال خبرگزاری فرانسه درباره اینکه آیا انتخابات ریاست جمهوری مصر که روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه جاری میلادی برگزار می شود، تحریم می کند؟ اعلام کرد بله تحریم می کنم.

القرضاوی که در پایان کنفرانسی درباره قدس که در دوحه برگزار شد، سخن می گفت، ابراز امیدواری کرد که تمام فلسطین از اشغال صهیونیستها آزاد شود.

السیسی بیشترین بخت را برای پیروزی در انتخابات آتی مصر دارد، تنها رقیب وی هم حمدین صباحی چپگراست.

این اولین حضور علنی قرضاوی از حدود دو ماه پیش به شمار می رود، از زمانی که عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را از دوحه در ابتدای مارس فراخواندند، قرضاوی در مسجد دوحه به ایراد خطبه جمعه نپرداخته است.

سه کشور عربی حاشیه خلیج فارس، قطر را به دخالت در امور داخلی خود و در پیش گرفتن سیاست بی ثبات کردن منطقه به سبب حمایت از جنبشهای اسلام سیاسی متهم کرده اند.

قرضاوی مصری الاصل است، اما تابعیت قطر را دارد و یکی از مطرح ترین مبلغان نزدیک به اخوان المسلمین است. قطر تحت فشارهای سنگین عربستان،امارات و بحرین برای اخراج رهبران اخوان المسلمین از جمله شیخ قرضاوی قرار دارد و به همین سبب دوحه به دنبال کشوری می گردد که میزبانی رهبران اخوان را برعهده بگیرد.