برگزاری گام نهایی انتخابات پارلمانی هند

به گزارشافکارنیوز،پرس‌تی‌وی اظهار کرد: شهروندان هندوستانی در حالی از صبح امروز(دوشنبه) به پای صندوق‌های رفتند تا آخرین مرحله از فرآیند یک‌ماهه انتخابات پارلمانی این کشور را تکمیل کنند، که نظرسنجی‌ها و تخمین‌ها حاکی از این است که حزب " بهاراتیا جانتا " پیشروی این انتخابات است.

شهر " وارانسی " در ایالت " اوتار پرادش " از صبح امروز شاهد آغاز مرحله آخر این انتخابات بود، جایی که دو حزب عمده این کشور تلاش دارند تنها کرسی پارلمانی سهمیه این شهر را از آن خود کنند.

مقاات هندی برای تأمین امنیت انتخابات در این شهر که پرجمعیت‌ترین نقطه ایالت اوتارپرادش است بیش از ۴۰ هزار نیروی پلیس این کشور را در این شهر تاریخی مستقر کرده‌اند.

ایالت اوتار پرادش با ۲۰۰ میلیون جمعیت، تعیین کننده ۸۰ نماینده از مجموع ۵۴۳ عضو پارلمان این کشور است. اما در آخرین مرحله انتخابات این کشور، ۴۱ کرسی باقی‌مانده از ۸۰ کرسی این ایالات به رأی گذاشته می‌شوند.

با این حال، اکثر نظرسنجی‌ها جاکی از این است که حزب بهارتیا جانتا در این انتخابات از رقبای خود پیش افتاده است. اگر این حزب بتواند اکثریت کرسی‌های " مجلس سلفای هند " را کسب کند، به حاکمیت ده‌ساله " کنگره ملی هند " پایان خواهد داد.

" نارندا مودی "، رهبر حزب بهارتیا جانتا، شنبه شب و در پایان تبلیغات انتخاباتی، با انتشار پیامی اعلام کرد: " مردم از وعده‌های دروغ، فساد و سخنانی که بوی کهنگی می‌دهد خسته شده‌اند. "

با این هال " رائول گاندی " رهبر کنگره ملی هندوستان گمانه‌زنی‌ها مطرح مبنی بر اینکه حزب وی مطمئنا در انتخابات شکست خورده است را رد کرد.

گاندی در همین زمینه اظهار داشت: " من مطمئن هستم که رأی دهندگان، دولت عادلانه و وحدت‌بخش(ائتلاف تحت رهبری کنگره) را انتخاب خواهند کرد، کنگره نیازهای مردم خصوصا فقرا و محرومان را درک می‌کند. "

در انتخابات سراسری پارلمان هندوستان که از ۷ آوریل گذشته آغاز شده است، حدود ۸۱۷ تن از شهروندان این کشور واجد شرایط رأیدادن بودند.