افکارنیوز:خالد البطش یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم،مخالفت اوباما را با مشارکت در کنفرانس مبارزه با نژاد پرستی دوربان ( به بهانه "سامی ستیز بودن" کنفرانس) در راستای تثبیت حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

از آنجا که رژیم صهیونیستی نمونه بارز نژادپرستی و کشتار فلسطینیان است لذا اوباما با پیش کشیدن مساله تاریخی نفرت هیتلر از نژاد سامی، از این طریق در صدد جلوگیری از محکومیت رژیم صهیونیستی در زمینه نژاد پرستی برآمده است.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: آمریکا با اعلام تحریم کنفرانس دوربان بر بی توجهی خویش به حقوق بشر تاکید کرد.

البطش اظهار داشت: اوباما آنگونه که پیداست تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را از زمان(اعلام) قتل بن لادن بطور زودهنگام آغاز کرده و سخنانش در اجلاس " آیپک " در همین راستا بود.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: اوباما با ضایع کردن حقوق ملت فلسطین به دنبال جلب رضایت لابی صهیونیستی با هدف تضمین حمایت صهیونیست ها از وی در انتخابات آتی است.

وی تاکید کرد: حضور یا عدم حضور اوباما در این کنفرانس واقعیت را تغییر نمی دهد، زیرا در فلسطین ملت این سرزمین صاحبان حق و در عین حال قربانیان نژاد پرستی هستند.

عضو برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اوباما گویی علاوه بر ریاست جمهوری آمریکا عضو کنیست(پارلمان) رژیم صهیونیستی و سخنگوی جریان راست افراطی در کنگره و کاخ سفید است.

البطش خاطر نشان کرد: آمریکا شریک جنایت های صورت گرفته در منطقه و همچنین در صدد مصادره انقلاب های عربی است