تلفات ناشی از کرونا در عربستان

به گزارشافکارنیوز،پایگاه اینترنتی روماندی اظهار کرد: با مرگ سه نفر دیگر در عربستان سعودی شمار تلفات ناشی از کرونا ویروس مِرس(سندرم تنفسی خاورمیانه) در این کشور به ۱۴۲ نفر رسید.

بر اساس تازه‌ترین آمارهای وزارت بهداشت عربستان که روز یکشنبه ارائه شد، تاکنون در مجموع۴۸۳ نفر در این کشور مبتلا به کرونا ویروس مرس شده‌اند و با مرگ ۳ نفر دیگر، موارد منجر به فوت این بیماری به ۱۴۲ نفر رسیده است.

عربستان سعودی بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را دارد. اخیرا در برخی کشورهای دیگر همچون اردن، مصر، لبنان و حتی امریکا نیز مواردی از کرونا ویروس مرس مشاهده شده است اما بیشتر این موارد مربوط به افرادی است که به تازگی سفری به عربستان داشتند یا در این کشور کار می‌کردند.

طبق تازه‌ترین آمار سازمان بهداشت جهانی که روز چهارشنبه انتشار یافت، از سپتامبر سال ۲۰۱۲ تاکنون ۴۹۶ مورد ابتلا به کرونا ویروس مرس درجهان شناسایی شده است.

کرونا ویروس مرس از خانواده ویروس‌های عامل بیماری بسیار مهلک سندرم تنفسی حاد موسوم به سارس است که در سال ۲۰۰۳ نزدیک به ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشید.

کرونا ویروس مرس هم مثل سارس سبب عفونت ریه ، تب ، سرفه و مشکلات تنفسی میشود، اما تفاوت آن با سارس این است که سبب از کار افتادن کلیه میشود. تاکنون درمانی پیشگیرانه برای کرونا ویروس مرس پیدا نشده است.