به گزارشافکارنیوز،«محمد الزمر» هنرمند فلسطینی با استفاده از بمب‌های استفاده شده رژیم صهیونیستی مجموعه‌ای از آثار هنری خلق کرده است.

وی در اردوگاه " البریج " در نوار غزه با استفاده از پوکه‌های فشنگ و بمب‌هایی که اسرائیل در حمله به غزه استفاده کرده است، یک نمایشگاه هنری خلق کرده است.

روی پوکه‌ها اسامی کودکان فلسطینی کشته شده در جنگ حک شده است. روی پوکه دیگر نوشته شده است: " هنوز زنده ایم ". یک وسیله انفجاری نیز به شکل هدیه روز ولنتاین تزئین شده است.

وی می‌گوید: من هدیه‌ای روز چهاردهم فوریه یعنی روز ولنتاین گرفتم. بنابراین ایده‌ای به ذهنم رسید و روی وسیله انفجاری نوشتم " روز والنتاین " و آن را به شکل هدیه تزئین کردم. بدین ترتیب جهانیان خواهند دید که ما چگونه ولنتاین را در فلسطین جشن می‌گیریم. این روز در فلسطین با دیگر نقاط دنیا فرق دارد. آنچه که در نوار غزه اتفاق می‌افتد، ۱۸۰ درجه با بقیه دنیا فرق دارد.

الزمر بیکار و پدر دو کودک در سه سال گذشته مشغول جمع آوری این آثار بوده است.

وی می‌گوید: من می‌خواهم به دنیا پیام بدهم که نوار غزه یک جنبه انسانی نیز دارد و این که در آن غیرنظامیان بی دفاع کشته می‌شوند و بدون دلیل بر سر آنها بمب فرود می‌آید.

ایده مقاومت و ایستادگی نقش مهمی در آثار هنری الزمر دارد. او با استفاده از خشاب‌های خالی " سمفونی بقا " ساخته است. وی می‌گوید: این قطعه که آن را سمفونی بقا می‌نامم، بقای مردم فلسطین در نوار غزه را نشان می‌دهد. در این قطعه، نت‌ها از گلوله‌های خالی که علیه غیر نظامیان و کودکان در غزه استفاده شده است، ساخته شده‌اند.

طبق گزارش آنروا آژانس کمک رسانی سازمان ملل، اکثر سی و چهار هزار ساکن اردوگاه البریج بیکارند.