تاکسی؛ ابزار جاسوسی رژیم صهیونیستی در غزه

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری سما اظهار کرد: با شدت گرفتن ترس تل آویو از توسعه توان مقاومت مسلحانه، دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نیز بیشتر به استفاده از ابزارهای جاسوسی اعم از جذب جاسوس و استفاده از سیستم های الکترونیکی برای شنود و مراقبت روی آورده اند.

در همین رابطه، دستگاه های امنیتی غزه نیز تعدادی از جاسوسان را دستگیر و تحویل دادگاه داده اند و در این میان تعدادی از آنها نیز اعدام شدند که آخرین مورد نیز اعدام ۲ جاسوس در اواخر هفته گذشته بود.

بر اساس این گزارش، این جاسوسان اطلاعات امنیتی را از غزه و مبارزان گروه های فلسطینی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده اند که باعثترور فعالان مقاومت و مسئولان برجسته این گروه ها و یا حبس طولانی مدت تعدادی از آنها شده است.

در سایه شدت یافتن دشمنی بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر, دستگاه های امنیتی اسرائیل بیشتر به دستیابی به اطلاعات امنیتی از غزه که مرتبط با مقاومت، فعالیت مسئولان فلسطینی و تعیین بانک اهداف جدید است، اتکا می کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور داخلی غزه نیز تعدادی از شیوه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را فاش و چندین شبکه جاسوسی و دستگاه هایی که این رژیم برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند، شناسایی کرد همچنانکه گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز چند ماه قبل یک سیستم جاسوسی اسرائیل را در مرز شرقی واقع در جنوب غزه کشف کرد.

بر پایه این گزارش، «اسلام شهوان» سخنگوی وزارت امور داخلی غزه فاش کرد که آخرین شیوه دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای جاسوسی در غزه، استفاده از تاکسی خطی به عنوان دوربین متحرک پیشرفته و متصل به ماهواره است.

وی افزود که این یک سیستم جدید جاسوسی است و این تاکسی از طریق تصویربرداری در طول شبانه روز جزئی ترین اطلاعات را در اختیار دستگاه های امنیتی اسرائیل قرار می دهد.

شهوان همچنین تصریح کرد که با این حال دستگاه های امنیتی غزه موفق شده اند تعداد جاسوسان اسرائیلی در غزه را کاهش دهند همچنانکه آگاهی بخشی و توسعه امنیتی، مسئولیت عمومی و فراگیر که تنها منحصر به یک دستگاه مشخص و یا یک گروه نمی شود.