حمله طالبان به پاسگاه نیروهای امنیتی افغان

به گزارشافکارنیوز،«شفق ننگ ساپی»، سخنگوی والی ولایت غزنی در جنوب افغانستان اظهار داشت که صبح امروز «دوشنبه» شبه‌نظامیان طالبان ۲ موشک را نزدیک پاسگاه نیروهای امنیتی افغان پرتاب کردند.

به گفته ساپی، بر اثر پرتاب موشک طالبان به هیچ فردی اعم از نظامی و غیرنظامی آسیب نرسیده است.

در همین حال نظیف «الله سلطانی» سخنگوی «سپاه ۲۰۳ تندر» ولایت غزنی به خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت: روز گذشته بر اثر حملات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «اندر» این ولایت ۷ شبه نظامی طالبان کشته و ۵ نفر دیگر از آنان زخمی شدند.

به گفته سلطانی، در این حملات به نیروهای امنیتی افغان تلفات و خساراتی وارد نشده است.

وی افزود: در یک رویداد دیگر در محله «شهباز» ولایت غزنی شبه‎نظامیان طالبان شکار مین خود شدند.

به گفته وی، شبه‎نظامیان طالبان قصد داشتند که مین را در کنار جاده جاسازی کنند که شکار مین خود شدند.

با این حال «محمد علی احمدی» معاون والی ولایت غزنی در گفت‌وگو با رسانه‎های داخلی افغانستان گفته است که حوالی ساعت ۳ شب گذشته و ساعت ۶ صبح امروز طالبان به محله‌های «سنجدک»، «قلعه قاضی»، «خاک غریبان» و «آهنگران» شهر غزنی حمله کردند.

به گفته احمدی، بر اثر این حملات طالبان یک پلیس و ۲ زن کشته و ۲ پلیس، ۲ زن، ۳ کودک و یک مرد زخمی شدند.

وی افزود: شبه‎نظامیان طالبان از منازل مسکونی و از داخل باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی به پاسگاه نیروهای امنیتی افغان حمله کردند.

گروه طالبان چندی پیش با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که با گرم شدن هوا دور جدید حملات خود تحت عنوان «خیبر» را در تمام نقاط افغانستان آغاز خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود با گرم شدن هوا حملات شبه‎نظامیان طالبان در نقاط مختلف این کشور شدت گیرد.

در همین حال شب گذشته شبه‎نظامیان طالبان چند موشک را به برخی مناطق مهم افغانستان پرتاب کردند.

طالبان حملات خیبر خود را از پایگاه نیروهای خارجی در بگرام ولایت پروان و پرتاب چند موشک به فرودگاه کابل آغاز کردند سپس به پاسگاه نیروهای امنیتی ولایت غزنی و ساختمان دادگستری ولایت ننگرهار در جلالآباد حمله کردند.