کمک ایران به سیل‌زدگان صربستان

به گزارشافکارنیوز،سید احمد موسوی در دیدار با الکساندر تاسیچ با بیان اینکه ما خود را شریک آلام مردم صربستان می‌دانیم، اظهار کرد: بر این اساس برای تامین بخشی از نیازهای مردم سیل‌زده صربستان اعلام آمادگی داریم و در این زمینه صحبت‌هایی هم با سفیر ایران در صربستان مطرح شده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به این که همکاری‌های دوجانبه پیوند بین ملت‌های ایران و صربستان را افزایش دهد، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان گام موثری در زمینه تسکین آلام بشری برداشت.

موسوی با تاکید بر اینکه به محض فراهم شدن شرایط کمک‌های ایران به صربستان ارسال خواهد شد، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران با اهدافی کاملاً بشردوستانه در زمینه تسکین آلام بشری گام بر می‌دارد و امیدواریم تعاملات انسان‌دوستانه دو کشور افزایش یابد.

الکساندر تاسیچ، سفیر صربستان در ایران هم در این دیدار با اشاره به شرایط حادثه‌دیدگان سیل در کشورش، توضیح داد: هم‌اکنون مردم بسیاری در بالکان آسیب‌دیده‌ و خسارت بسیاری را متحمل شده‌اند.

وی ضمن اعلام درخواست کمک از جمعیت هلالاحمر ایران، خاطرنشان کرد: مردم بسیاری در این حادثه خانههای خود را از دست داده و نیاز به کمک دارند.