به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، منابع آگاه در گفتگو با الشرق الاوسط از ارتقای درجه نظامی الساعدی توسط شخص قذافی خبر دادند. بر این اساس، معمر قذافی بدون هر گونه اطلاع قبلی، الساعدی را سرلشکر کرده است.

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که رژیم قذافی پس از قیام مردمی از هیچ ارتش سازمان یافته ای بهره مند نیست و این پسران پرشمار قذافی هستند که هر کدام با تشکیل یگانی از تاج و تخت پدرشان محافظت می کنند.

در تحولی دیگر یک مقام لیبیایی در تماسی تلفنی در گفتگو با الشرق الاوسط از ارائه هر گونه اطلاعاتی درباره مکان اختفای قذافی خودداری کرد، اما تاکید داشت که وی همچنان زنده بوده و در پایتخت لیبی(طرابلس) حضور دارد.

این مقام لیبیایی تاکید کرد: مخفی کردن مکان حضور قذافی به علت مسائل امنیتی و نگرانی از ترور وی از سوی ناتو است.

بر این اساس، در حالی که ناتو تاکنون ۵ بار اماکنی که گفته می شود قذافی در آنها حضور داشته به شدت بمباران کرده است، مقامات رژیم قذافی همچنین به تلاش وی در جهت مقابله با حملات ناتو تا آخرین لحظه تاکید ورزیدند.

از سوی دیگر، رژیم قذافی نسبت به دیدار اخیر وزیرخارجه انگلیس از "بنغازی" مقر حضور انقلابیون واکنش نشان داد و این دیدار را در راستای دخالت در امور داخلی لیبی و تلاش برای تقسیم این کشور دانست.