آیا جان کری دیوانه شده است؟!

به گزارش افکارنیوز، موسسه مطالعاتی ران‌پل در آمریکا در گزارش خود در این زمینه آورده است: جان کری در سفر اخیر خود به انگلیس برای شرکت در اجلاس به اصطلاح " دوستان سوریه "، در کنار مقامات کشورهای دیگر از جمله انگلیس و کشورهایی با نوع خاصی از دموکراسی(!) شامل قطر، عربستان و ترکیه بر افزایش کمک به آنانی که سه سال است برای سرنگونی دولت سوریه می‌جنگند، تاکید کرد.

کری همچنین از این فرصت برای متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی استفاده کرد، ادعایی که به طور کامل سخنان سال گذشته وی را مبنی بر اینکه اطلاعات بسیار کم و خامی درباره احتمال استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی وجود دارد را نقض کرد. در عین حال چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز در همان روز تاکید کرد که هیچ مدرکی درباره حملات شیمیایی جدید در سوریه وجود ندارد. در واقع به نظر می‌رسد مقامات آمریکا با خود دچار درگیری هستند.

کری تابستان گذشته اعلام کرد که آمریکا می‌داند اسد از سلاح‌های شیمیایی در غوطه استفاده کرده است. این در حالی بود که وی کاملا در اشتباه بود و آمریکا را در آستانه حمله به سوریه به دلیل این اشتباه خود قرار داد. اگرچه در آن زمان توافق‌نامه‌ای مبنی بر نابودی زرادخانه‌های شیمیایی سوریه امضا شد، اما اکنون آمریکا تنها کشوری است که همچنان بر موضع خود برای تغییر حکومت سوریه اصرار می‌ورزد.

در واقع آمریکا اخیرا برنامه ای را برای ارسال موشک‌های مرگبار تاو به مخالفان " میانه‌روی " دولت سوریه در دستور کار قرار داده است، این در شرایطی است که گزارش‌هایی به دست رسیده که نشان می‌دهد دست‌کم سه عدد از این موشک‌ها در اختیار گروه‌های افراطی از جمله گروه النصره قرار گرفته‌اند. خلاصه اینکه آمریکا در حال فراهم کردن مرگبارترین تسلیحات برای همتایان القاعده است.

اگر قانون مربوط به بازداشت نامحدود از قانون ملی مسئولیت‌های دفاعی حقیقتا اجرا می‌شد، کری و بسیاری ازمسئولان دولتآمریکا در حال حاضردر بازداشت بودند، بدون حق ملاقات و بدون تفهیم اتهام و یا دسترسی به وکیل و در انفرادی. اماچنین قوانینی درباره کسانی که مسئول ایجاد و یااجرای آن هستند، اعمال نمی‌شود.

در واقع مسئله کمک به گروه‌های تروریست در سوریه نخستین نشانه از نتایج کابوس سه ساله در سوریه است. نیروهای دولتی سوریه و تروریست‌ها در شهر حمص که محل تولد تروریست‌ها بود، به توافق رسیدند و آنها از این شهر عقب‌نشینی کردند. این در حالی بود که بلافاصله پس از این واقعه مردم این شهر به خانه‌های خود بازگشتند.

اگر اظهارات مقامات آمریکایی درباره دولت سوریه درست بود، ما اکنون باید شاهد قتل‌عام مردم سوریه توسط نیروهای دولتی باشیم، اما در عوض ما شاهد برافراشته شدن پرچم این کشور توسط مردم و بازگشت آنان به خانه‌هایشان بودیم. از سوی دیگر در حلب نیز اگرچه شهر در کنترل شورشیان است، اما آنان بسیار خسته و امیدوار به تکرار توافق صلح مانند آنچه در حمص اتفاق افتاد، هستند.

عبدل، از سرکرده‌های تروریست‌ها در حلب در این‌باره می‌گوید: باید اعتراف کنم که زمان توافق با دولت سوریه فرا رسیده است. ما می‌خواهیم اسد را از قدرت کنار بزنیم، اما نه با جنگ. هیچ‌کس نمی‌تواند با سلاح به هدف خود برسد. من دارم به سمت خانه خودم تیراندازی می‌کنم.

این در حالی است که این اظهارات برخلاف آن چیزی است که آمریکا برای آن تلاش می‌کند. این سخنان برخلاف تلاش‌های کری برای ادامه حضور آمریکا در بحران سوریه است، تلاش وی برای بیان ادعاهای بی‌اساس بدون سند. کری درباره نامشروع بودن انتخابات سوریه صحبت می‌کند، اما کلامی از ماشین کشتار شورشیان که ده‌ها نفر از غیرنظامیان را در روز یکشنبه از بین برد، و یا اقدام آنان در بستن آب به روی مردم حلب که باعثایجاد فاجعه انسانی در این شهر شد، به میان نمی‌آورد.

آیا جان کری دیوانه شده است؟ آیا اوباما دلیل قانعکنندهای برای اخراج نکردن وی از دولت خود دارد؟