تکذیب خبر حراجی انگلیسی در ایران: دلیلی برای حضور در ایران نداریم
گروه بین الملل -

آژانس خبری فرانسه تاکید کرده است که این موضوع را از رسانه‌های ایرانی بازتاب داده است. به نقل از کسی از سوی علی جنتی، آژانس رسمی خبرگزاری ایران اعلام کرده است که «مذاکراتی در مورد این مزایده در جزیره‌ی کیش در حال انجام است.»

به گزارشافکارنیوزبه نقل از فیگاور؛ «الکساندار کیندرمن» مدیر ارتباطات کریستی در کشورهای سوئیس، روسیه و مجامع کشورهای مستقل مشترک المنافع اتحاد جماهیر شوری سابق، هند و خاورمیانه است. او تایید کرده است که «این موضوع صحت ندارد! و ما هیچ دلیلی برای باز کردن سالنی در ایران نداریم، زیرا ما در حال حاضر یک سالن در دبی امارات متحده‌ی عربی و سالن دیگری در بمبئی هند داریم که به خوبی هم کار می‌کنند.» ما نمی‌دانیم این داستان از کجا بیرون آورده شده است. این دومین باری است که این اتفاق می‌افتد. «اولین بار تقریبا هشت ماه پیش بود که از طرف یک آژانس رسمی خبرگزاری ایرانی این موضوع اعلام شد. این بار ما هنوز نمی‌دانیم که این خبر از کجا می‌آید. اما آن را پیگیری می‌کنیم و به دنبال آن خواهیم بود.»

دبی مکانی سطح بالا برای هنر مدرن ایران است جایی که هنرمندان برجسته‌ایی چون دو برادر هنرمند، رامین و رکنی حاجی‌زاده در آن مستقر شده‌اند این دو از طرف گالری ناتالی اوبادیا در پاریس معرفی شده‌اند. حراجی کریستی تنها مزایده فروشی هنری دبی است. آخرین جلسه‌ی حراجی کارهای هنر مدرن و هنر معاصر عرب، ایرانی و ترک در تاریخ ۱۹ مارس در نمایشگاه هنر مدرن دبی به نام آرت دبی برگزار شد. این حراجی در سالنی مملو از خریداران هندی، لبنانی، ایرانی برگزار شد که در مجموع از حاصل فروش آثار هنری ۱۰/۶ میلیون دلار معادل ۷/۶۱ میلیون یورو به دست آمد. مبلغی که از زمان تاسیس این حراجی آمریکایی در این کشور کوچک حاشیه‌ی خلیج فارس از سال ۲۰۱۰ بی‌نظیر بوده است.

هند هم بازار رو به رشدی است، اولین فروش حراجی کریستی در بمبئی در ۱۹ دسامبر سال گذشته برگزار شد که از مجموع فروش آثار مبلغی به ارزش ۱۴/۴۵ میلیون دلار معادل (۱۱/۰۹ میلیون یورو ) جمع آوری شد، که با ۹۸ درصد از آثار فروخته شده تخمینها را مضاعف کرد. فروش بعدی حراجی کریستی در بمبئی برای ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ پیش بینی شده است.