تفاوت‌ سیاست‌های خاورمیانه‌ای کلینتون و اوباما

به گزارش افکارنیوز، روزنامه تایمز اسرائیل طی گزارشی نوشت: سخنان هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا در مجمع یهودیان مقیم این کشور به نشانه حمایت از آن‌ها و رفع مشکلات پیش آمده بابت سیاست‌های خاورمیانه‌ای اخیر آمریکا است.

کلینتون در سخنان اخیر خود از سیاست‌های اوباما در بعضی از امور دفاع کرد و در عین حال اختلاف نظر خود با را رییس جمهور آمریکا بابت ایران را نیز نمایان ساخت.

وی در سخنرانی خود گفت: " به شخصه تردید دارم که ایرانیها در مسیر مذاکرات به درستی قرار گیرند. من امیدواری‌های زیادی را دیده‌ام که طی سال‌های اخیر از بین رفته‌اند. ما باید جدی و چشمان بازی داشته باشیم و فشار را حتی در صورت نیاز افزایش دهیم. "

کلینتون در ادامه گفت: " عدم حصول توافق بهتر از توافق بد است. از دید من نباید توافق‌نامه‌ای را بپذیریم که امنیت اسرائیل و ما را به خطر افکند. "

«رابرت وکسلر»، نماینده دموکرات اسبق آمریکا در این باره می‌گوید که اختلاف نظر کلینتون با اوباما تغییر در سیاست خارجی وی است که در حال اعلام نامزدی خود برای ریاست جمهوری آتی آمریکا است.

وی در این باره گفت: اوباما برای خاتمه بخشیدن به نبرد در عراق و افغانستان انتخاب شد و این اولین مطالبه مردم از او بود. اما تقاضای کنونی مردم از کلینتون چیز دیگری است. "

به گزارش تایمز اسرائیل، یک منبع نزدیک به کلینتون در این زمینه گفت که وی و دیگر همکارانش همزمان با آغاز تبلیغات انتخاباتی سه سیاست خاورمیانه‌ای را که با اوباما متفاوت است بیان می‌کنند. "

کلینتون خواهان افزایش فشار بر ایران است و این نقطه‌ای است که اخیر اوباما با سناتور «رابرت منندز»، از حامیان سرسخت افزایش تحریم‌های ضد ایرانی مخالفت کرد.

کلینتون به طور یقین با مقاومت شدید جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد.

استیون رابینویتز، از نویسندگان همگام با لابی یهودیان آمریکا نیز در این باره گفت:کلینتون با لابی یهودیان هوادار اسرائیل همکاری خواهد کرد.