اتهام جدید به مرسی

به گزارش افکارنیوز، دادگاه جنایی شهر المنصوره مصر سرانجام دادگاه ۱۵۵ نفر از طرفداران اخوان را که در اعتراضات یک سال اخیر در این کشور حضور داشته‌اند، برگزار کرد و متهمان را به حبس محکوم کرد که در این میان برای ۵۴ تن از متهمان حکم حبس ابد صادر شد.

این حکم سنگین در شرایطی صادر شده که حکومت موقت مصر به رهبری نظامیان در ماه‌های اخیر با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور احکام بی‌سابقه‌ای را برای رهبران اخوان المسلمین که مخالف حکومت نظامیان و برکناری محمد مرسی رئیس جمهور این کشور توسط عبدالفتاح السیسی بودند، ‌ صادر کرده است.

دادگاه جنایی مصر در حالی در ماه گذشته تعدادی از سران اخوان از جمله محمد بدیع و بیش از ۶۲۰ تن دیگر از رهبران این جماعت را به اعدام محکوم کرده است.

همچنین سمیر صبری وکیل مصری در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اخبار ۲۴» امارات گفته که قرار است پرونده محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در قضیه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ به دادگاه جنایی ارجاع داده شود.

بنا بر این گزارش پرونده مرسی اکنون زیر نظر دادستان است و قرار است این اتهام در جلسه پیش رو در ۵ ژوئن(۱۷ خرداد) مورد بررسی قرار گیرد و اسنادی که مقامات قضایی مصر درباره تقلب مرسی در اتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ تهیه کرده‌اند در واقع گزارش‌هایی است که احمد شفیق رقیب مرسی در دور دوم انتخابات در اختیار دادگاه قرار داده است.

طی انتخابات سال ۲۰۱۲ محمد مرسی طی انتخاباتی دموکراتیک در دوم با پیروزی با ژنرال احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد مورد حمایت نظامیان توانست به کاخ ریاست جمهوری مصر راه پیدا کند ولی یک سال پس از آن توسط ژنرال عبدالفتاح السیسی و با حمایت عربستان و امارات متحده عربی از سمتش برکنار شد.