سردبير ارشد وترنز تودي ميگويد، امريکا سالانه دستکم يک تريليون دلار براي دفاع از مردم اين کشور در برابر "دشمنان فرضي" هزينه ميکند.

گوردون داف روز سه‌شنبه(۱۷ خرداد) در گفت‌وگو با بخش امریکای وب سایت پرس تی‌وی گفت، ارتش ابتدا باید " ۱۸۰ هزار نیروی نظامی و ۲۰۰ هزار نیروی پیمانکاران خصوصی را که در افغانستان وانمود به مذاکره با طالبان می‌کنند، حذف کند. "

وی پیشنهاد کرد، ارتش اگر واقعا به دنبال کاهش هزینه‌هاست، همچنین باید " از عراق عقب‌نشینی، نیمی از تاسیسات نظامی خود در غرب اروپا را تعطیل و ۳۰ درصد از نیروی دریایی را کم کند. "

این در حالی است که رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا می‌گوید، این " هزینه بازنشستگی و درمانی " است که به ارتش امریکا لطمه وارد می‌کند.

در همین حال کهنه سربازان امریکایی می‌گویند، اگر وزارت دفاع می‌خواهد هزینه‌ها را کاهش دهد، راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد و عادلانه نیست که کاهش هزینه‌ها، از بخش درمانی آغاز شود.

این در حالی است که طبق اعلام وزارت کار امریکا، آمار پایین رشد مشاغل، نرخ بی­کاری را به ۹.۱ درصد و شمار امریکایی­های بی­کار را به ۱۳.۹ میلیون تن رسانده است.

این میزان بالاترین نرخ بی‌کاری در ایالات متحده از سپتامبر سال گذشته(۲۰۱۰ میلادی) به شمار می‌آید.

تحليلگران ميگويند، روند کند بهبود اقتصاد امريکا همچنين ميتواند بر تلاش مجدد باراک اوباما براي انتخاب مجدد در انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۱۲ ميلادي، تاثير گذارد.