تاکید آمریکا بر ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری «ایتارتاس» اظهار کرد: سناتورها «بنجامین کاردین»(از حزب دموکرات) و «راب پورتمن»(از حزب جمهوری‌خواه) شنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی در کی‌یف، پایتخت اوکراین اعلام کردند که ایالات متحده به حمایت و ارائه کمک‌های لازم به این کشور و همچنین اعمال فشار بر روسیه ادامه خواهد داد.

این دو سناتور آمریکایی که بعنوان ناظر برای کنترل روند انتخابات ریاست جمهوری امروز یکشنبه به این کشور سفر کرده‌اند اعلام کردند: «ما به حمایت خویش از مقاماتکی‌یفادامه داده و تلاش خواهیم کرد با اعمال تحریم‌های مناسب روسیه را از ادامه سیاست خویش در مورد اوکراین دور سازیم»

پورتمن نیز به نوبه خویش تاکید کرد که دولت آمریکا باید کمک‌های نظامی خود بهاوکراینرا افزایش دهد و وعده داد که در بازگشت به واشنگتن، تلاش خواهد کرد تا نمایندگان کنگره را در این خصوص متقاعد سازد.

این سناتور آمریکایی یادآور شد که روز شنبه با " الکساندر تورچینوف " کفیل پست ریاست‌جمهوری اوکراین دیدار کرده و ادامه همکاری‌های دو کشور، از جمله در زمینه نظامی را مورد بررسی قرار داده است.

به گفته وی، صحبت از ارسال تجهیزات نظامی و مهمات لازم و همچنین انجام تمرینات نظامی مشترک برای افزایش توانمندی نیروهای نظامی اوکراینی است که فعلا جای آن نیست که جزییات آن را فاش کند.