نگرانی سازمان ملل از وضعیت اسرای فلسطینی

به گزارشافکارنیوز،خبرگزاری رویترز اظهار کرد: «بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان ملل، روز جمعه در خصوص وخامت وضعیت سلامت اعتصاب‌کنندگان اسرای فلسطینی که در بازداشت صهیونیست‌ها هستند، ابراز نگرانی کرد و تقاضا کرد که این اسرا یا رسماً محاکمه شوند یا اینکه هرچه سریعتر آزاد شوند.

چندین نفر از اسرای فلسطینی در اعتراض به اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت آنها بدون تشکیل دادگاه، اعتصاب غذا کردند و هم‌اکنون در بیمارستان هستند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: دبیرکل سازمان ملل درباره گزارشاتی مبنی بر وخامت وضعیت سلامت زندانیان فلسطینی که بدون حکم دادگاه زندانی شده‌اند، و برای یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برند، نگران است.

وی ادامه داد: بان کی مون بر موضع خود تأکید دارد که زندانیانی که بدون حکم دادگاه حبس شده‌اند یا باید به دادگاه بروند یا اینکه بدون تأخیر آزاد شوند.

سازمان زندانهای اسرائیل اعلام کرده است که ۶۵ اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند هم‌اکنون در بیمارستان بستری شده‌اند و این در حالی است که فلسطین، تعداد اسرایی که به دلیل وخامت حال جسمانی به بیمارستان نیاز دارند را ۷۸ نفر اعلام کرده است.

روز گذشته همچنین در اخبار اعلام شد که «ریاض منصور»، نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد خواستار توقف نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی در سازمان ملل شد.

وی با ارسال نامه‌ای به بان کی‌مون دبیر کل سازمان ملل متحد و چورکین رئیس شورای امنیت سازمان ملل و جان ویلیام آشه رئیس مجمع عمومی این سازمان بر ضرورت تلاش و توقف نقض قوانین از سوی رژیم صهیونیست‌ها در فلسطین شد.

ادامه شهرک‌سازی صهیونیست‌ها و ساخت واحدهای مسکونی جدید در فلسطین، اعتصاب غذای ۱۰۰ زندانی فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و زندانی کردن انفرادی آن‌ها توسط صهیونیست‌ها، از جمله موارد اعتراضی فلسطین به سازمان ملل است.

رژیم صهیونیستی پس از تشکیل دولت توافق ملی فلسطین مجوز ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی دیگر در سرزمینهای اشغالی فلسطین را صادر کرد.