به گزارش افکارنیوز، ملیت اظهار کرد: در کنار تروریست های داعش که پس از حمله به موصل تمامی کارکنان سرکنسولگری ترکیه در این شهر را به گروگان گرفتند، نزدیک به ۳ هزار شهروند ترک می جنگند. بر این اساس این افراد از کشورهای مختلف از جمله فنلاند، الجزایر، آلمان و حوزه بالکان بوده و از طریق مرز سوریه به داعش ملحق شده اند.

این گزارش همچنین از تامین بخشی از نیازهای مالی گروه داعش توسط قاچاق مازوت به ترکیه در مرز هاتای حکایت دارد. همچنین شهروندان ترک علاوه بر عبور از گذرگاه های قانونی، از راه های دیگر وارد سوریه می شوند و با گرفتن مقام نظامی از سوی گروه داعش به تروریست های این گروه می پیوندند.

این افراد که بیشتر از اهالی شهر های استانبول، بورسا، اسکی شهر، بینگول، آدانا، بیتلیس و گازیانتپ هستند پیش از این در اردوگاه های نظامی القاعده در پاکستان و افغانستان آموزش نظامی دیده اند. همچنین ترک های خارج از ترکیه نیز با هدف شرکت در درگیری های نظامی سوریه و عراق از این طریق وارد گروه تروریستی داعش شده اند.

گفتنی است وزارت کشور عراق امروز اعلام کرد که نیروهای گارد مرزی با هماهنگی نیروهای هوایی ارتش تلاش تروریست های داعش برای نفوذ به منطقه الدملوغ در غرب استان الانبار را ناکام گذاشته اند.