سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه

به گزارشافکارنیوز،شبکه خبری فلسطین الیوم اظهار کرد: منابع صهیونیست گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی به منظور مقابله با هر گونه ناامنی در نوار غزه، سامانه گنبد آهنین را در شهر اسدود واقع در شمال نوار غزه نصب نمود.

بر اساس این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی به چند منطقه در نوار غزه حمله کردند که در نتیجه آن دو شهروند فلسطینی از جمله یک زن زخمی شدند.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که نصب سامانه گنبد آهنین به دنبال ارزیابی امنیتی اوضاع و ترس از شلیک موشک ها به شهرک های اسرائیلی صورت گرفت.

منابع صهیونیست: ارتش اسرائیل به دنبال ۲ رهبر حماس است

منابع صهیونیستی گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در جستجوی ۲ تن از رهبران حماس است که از روز پنج شنبه گذشته از انظار عمومی ناپدید شده اند و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به ارتش برای یافتن این دو نفر کمک می کند.

این در حالی است که نیروهای اشغالگر اسرائیلی طی دیروز و امروز بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای جنبش های حماس و جهاد اسلامی از جمله نمایندگان پارلمانی، وزرای سابق و اسرای آزاده را بازداشت کرده اند.

شیخ عزام: بازداشت های گسترده هرگز اراده ملت ما را نمی شکند

شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که اقدام رژیم صهیونیستی به بازداشت گسترده اعضای این جنبش و حماس، هرگز اراده ملت و تلاش آن برای ادامه مبارزه جهت بازپس گیری حقوق ملت فلسطین را نخواهد شکست.

عزام اظهار داشت که اسرائیل صدها هزار نفر از فلسطینیان را بازداشت و هزاران نفر را در زندان های خود اسیر کرده است اما با این حال ملت فلسطین همچنان به حقوق خود پایبند است و هرگز تسلیم نخواهد شد.

وی تمامی کشورهای عربی و اسلامی را برای اعمال فشار بر آمریکا و اسرائیل فراخواند و از موسسات حقوقی و سازمان های بین المللی خواست تا سریعا برای آزادی همه اسرا و بازداشت شدگان، اقدام نمایند.

تحلیلگر اسرائیلی: سکوت حماس، اسرائیل را به خشم آورده است

«ایلی نیسان» تحلیگر اسرائیلی گفت که رژیم صهیونیستی دستوراتی مبنی بر اجرای حملات گسترده نظامی در کرانه باختری به خصوص در شهر الخلیل و استقرار نیروها در مرزهای نوار غزه صادر کرده است.

وی اشاره کرد که رویکرد میدانی نتانیاهو این است که عملیات های امنیتی در الخلیل شدت یافته و نیروها به طور گسترده در نوار غزه مستقر شوند تا از هر گونه انتقال ربوده شدگان به نوار غزه جلوگیری بعمل آید.

این تحلیلگر اسرائیلی به وجود ناراحتی در میان فرماندهان رژیم اشغالگر به دلیل شادی مردم نوار غزه از ربوده شدن ۳ صهیونیست در الخلیل اشاره کرد و افزود که سکوت رهبران حماس خشم مقامات اسرائیل را برانگیخته است.

اعتصاب غذای اسرای اداری وارد ۵۳ روز شد

اسرای اداری اعتصاب کننده غذا برای پنجاه و سومین روز متوالی در اعتراض به سیاست بازداشت اداری و بدون اتهام خود، دست به اعتصاب غذا زده اند و این در حالی است که اعتصاب غذای اسیر «ایمن اطبیش» نیز وارد ۱۰۸ روز شده است.

بر اساس این گزارش، اطبیش از ضعف شدید در تمامی اعضای بدن و تاری دید رنج می برد و تنها با صندلی چرخدار حرکت می کند.

حماس اتهام تلاش برای انفجار اوضاع کرانه باختری را رد کرد

جنبش مقاومت اسلامی " حماس " اتهامات سخنگوی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این جنبش مبنی بر تلاش برای " انفجار اوضاع " کرانه باختری و ایجاد ناامنی در این منطقه را رد کرد.

«اسماعیل اشقر» از رهبران جنبش حماس و نماینده پارلمانی این جنبش ضمن تکذیب اظهارات سخنگوی سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله در کرانه باختری که جنبش حماس را به تلاش برای بر هم زدن اوضاع کرانه باختری و ایجاد ناامنی در این منطقه متهم کرده بود، تصریح کرد که چنین اظهاراتی به فضای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس ضربه می زند.

وی افزود حماس چنین اظهار نظرهایی را قبول ندارد و عدنان ضمیری حق ندارد بدین شکل درباره نمایندگان حماس که از مصونیت سیاسی و حقوقی برخوردار هستند، صحبت کند.

اشقر همچنین از رامی حمد الله نخست وزیر دولت وحدت ملی در فلسطین خواست به چنین اظهارنظرهایی که باعثتیرگی فضای آشتی ملی می شود و نشانگر همان تفکر همسو با شکاف داخلی است که هنوز بر سرویس های امنیتی تشکیلات رام الله حاکم است، پایان دهد.

عدنان ضمیری دیروز شنبه جنبش حماس را به تلاش برای برهم زدن اوضاع کرانه باختری و ایجاد ناامنی در این منطقه متهم کرده بود. وی مدعی شده بود که حماس با استفاده از مصونیت سیاسی نمایندگان پارلمانی و جایگاه زنان سعی در برگزاری راهپیمایی های همبستگی آمیز با اسرای اعتصاب غذا کننده و ایجاد درگیری با نیروهای امنیتی دارد.