به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی زید العیسی درباره ادامه حضور نظامی امریکا در عراق گفت اصولا عراقی ها نمی خواهند امریکا در کشورشان بماند. انها به طور قطع با تمدید حضور نظامی امریکا در کشورشان مخالفند و پیمان امنیتی میان دولتهای امریکا و عراق تاکید دارد که نیروهای امریکایی باید تا پایان امسال خاک عراق را ترک کنند.

حتی باراک اوباما رئیس جمهور امریکا هم دولت بوش را متهم کرده بود که با درگیر شدن در جنگ عراق خطر اصلی را که القاعده و طالبان است، نادیده گرفته است.

اوباما حتی سپتامبر گذشته یک بار دیگر بر خروج نیروهای امریکایی تا پایان امسال تاکید کرد. اما زلزله سیاسی که در خاورمیانه رخ داد و هنوز ادامه دارد باعثشده است تا برخی سیاسگذاران امریکا موضع خود را تغییر دهند و با خروج امریکا از عراق مخالفت کنند. این امریکاییها که بیشتر از جناح نومحافظه کار هستند عراق را بزرگترین جواهر و منبع درامد برای خود می دانند و حاضر نیستند از ان به راحتی بگذرند.

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا که یک جمهوریخواه و متحد پر و پا قرص عربستان سعودی است، تلاش می کند تا دولت عراق را به تمدید حضور امریکا در این کشور متقاعد کند. در منطقه سه گروه هستند که به شدت با خروج امریکا از عراق مخالفند که عبارتند از عربستان سعودی، القاعده و بعثی ها که خروج امریکا از عراق را پیروزی بزرگی برای پیشرفت روند سیاسی در عراق می دانند. بنابراین انها تلاش می کنند تا دموکراسی عراق را زاییده دست امریکا نشان دهند و بگویند که بدون حضور امریکا این دموکراسی از بین می رود و به همین علت امریکا باید در عراق بماند.

این تحلیلگر عرب درباره درخواست یکی از اعضای کنگره امریکا از دولت عراق برای پرداخت غرامت به امریکایی ها گفت این اقدام عضو کنگره امریکا بسیار توهین امیز بوده است به همین علت دولت عراق هم سریعا از سفارت امریکا خواست تا این نماینده را از عراق بیرون ببرد. این عضو کنگره امریکا همچنین با درخواست از دولت عراق برای تحقیق درباره حوادثاردوگاه اشرف عملا در امور داخلی عراق مداخله کرده است. باید توجه داشت که دست مجاهدین خلق(منافقین) به خون عراقیها و ایرانیها الوده است و انها گروهی تروریستی هستند.

این تحلیلگر افزود نباید فراموش کنیم که عربستان سعودی هزینه جنگی را که صدام علیه ایران به راه انداخت، پرداخت کرد و حالا می خواهد تا این پول را از دولت عراق پس بگیرد و با فشار بر این کشور، اقتصاد ان را به زانو دراورد. حال اگر امریکا از عراق برود دولت عراق قویتر می شود و این مسئله به زیان نفوذ عربستان در منطقه است.