به گزارش افکارنیوز، پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت: صحن مطهر آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، ماه نزول وحی و ماه میهمانی خدا، شاهد برگزاری محفل انس با قرآن است.

براساس این گزارش، این محفل قرآنی را آموزشکده قرآن الکفیل وابسته به اداره امور فکری و فرهنگی حرم مطهر در صحن مطهر عباسی به عنوان بخشی از فعالیتهای فرهنگی در ماه مبارک رمنضان برگزار کرده است.

این محفل قرآنی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در صحن مطهر عباسی برگزار و هر روز یه جزء از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

لازم به ذکر است آستان مقدس عباسی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری محافل قرآنی به منظور آموزش احکام تلاوت و تجوید می‌کند.

خداوند متعال، در قرآن کریم درباره ماه رمضان می‌فرماید؛ رمضان ماهی است که در آن براى راهنمایى مردم و بیان راه روشن هدایت و جدا ساختن حق از باطل، قرآن نازل شده است.

این که ماه رمضان براى روزه گرفتن انتخاب شده به این جهت است که این ماه بر سایر ماه‌ها برترى دارد.

این برتری از آن رو است که قرآن در آن نازل شده است. قرآنی که کتاب هدایت و راهنماى انسان‌ها است و با دستورات و قوانین خود روش هاى صحیح را از ناصحیح جدا کرده و سعادت انسان‌ها را تضمین نموده است.

رسول خدا(ص) در ضمن خطبه ای در فضیلت ماه رمضان می‌فرماید: مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا بهترین ماه است؛ روزهایش بهترین روزها، و شب هایش بهترین شب ها، و ساعاتش بهترین ساعات.

رمضان ماهى است که در آن دعوت شدید به مهمانى خدا… نفس هاى شما در آن تسبیح است و خواب شما در آن عبادت؛ کردارتان در آن پذیرفته و دعایتان مستجاب. بهترین عمل در این ماه دوری از محارم خداى عز و جل است.