هزینه هنگفت جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی

به گزارش افکارنیوز، در حالی که رژیم صهیونیستی روزانه صدها میلیون شکل هزینه از جنگ غزه متحمل می شود، اداره مالیات این رژیم نیز اعلام کرد که خسارت های وارده به مایملک شهرک نشینان در نتیجه شلیک موشک های فلسطینی، به ۱۰ میلیون شکل رسیده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۰ درخواست پرداخت غرامت در نتیجه شلیک موشک های فلسطینی ارائه شده است که از این تعداد ۳۵ مورد مربوط به خسارت های خودروها، ۵۲ مورد مربوط به خسارت های وارده به ساختمان ها و ۱۲ مورد خسارت های وارده به کشاورزی و بخش های زیرساختی و شبکه های برق رسانی است.

از سوی دیگر کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با جذب حدود ۴۰ هزار نفر از نیروهای ذخیره موافقت کرد و تا کنون ۱۵ هزار نفر از آنها جذب شده اند و هزینه هر سرباز ذخیره نیز به ۶۰۰ شکل در روز می رسد.

پیش بینی می شود که ارتش رژیم صهیونیستی پس از جنگ، افزایش بودجه به منظور تامین مالی جهت جذب نیروهای ذخیره را درخواست نماید.

بر پایه این گزارش، هزینه های مربوط به جذب نیروهای ذخیره در مقایسه با بقیه هزینه ها، حاشیه ای است زیرا هزینه‌های شلیک موشک‌های گنبد آهنین، استفاده از هواپیماها، بالگردها و کشتی های نیروی دریایی جزء هزینه های اصلی است که پیش بینی می شود در زمان جنگ هزینه های آنها به صدها میلیون شکل در روز برسد.

در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان ۲۰۰۶، هزینه روزانه این رژیم به ۳۵۰ میلیون شکل رسید و مجموعا ۱۱.۲ میلیارد شکل شد همچنانکه در جنگ علیه غزه معروف به «گلوله مذاب» نیز هزینه‌های روزانه این رژیم به ۱۷۰ میلیون شکل در روز رسید و در مجموع هزینه های آن ۳.۵۷ میلیارد شکل شد.