به گزارش افکارنیوز، یدیعوت آحارونوت نوشت: موشک شلیک شده از سوی حماس که به برد بی‌سابقه ۱۱۰ کیلومتر دست یافته، از سوی ایران به این جنبش واگذار شده است.

آحارونوت خاطرنشان کرد: شهرک «الخضیره» برای اولین بار توسط حماس گلوله‌باران شد. این اولین بار در تاریخ نبرد با فلسطینیان است که این شهرک مورد حمله قرار می‌گیرد.

رسانه‌های صهیونیستی امروز اعلام کردند: موشک شلیک شده از سوی جنبش حماس به شهرک الخضیره در شمال اسرائیل ساخت سوریه و چین بوده است. حماس با موشک‌های ساخت روسیه قاچاق شده توسط ایران الخضیره را هدف قرار داد.

به گفته رادیو رژیم صهیونیستی، منابع نظامی پیش‌بینی کردند که حماس دارای موشکهای دوربرد است که می‌توانند دورترین نقطه در شمال اسرائیل و حتی جولان اشغالی را مورد هدف قرار دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد: هفت موشک دوربرد شهر بیت‌المقدس(مرکز)، الخضیره(شمال اسرائیل)، تل‌آویو(مرکز)، ریشون لتسیون(مرکز) و رحوفوت و شهرک خدیره در شمال اسرائیل را مورد اصابت قرار دادند.
همچنین شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، برد موشکهای حماس را در تاریخ نبرد با فلسطینیان بی‌سابقه و غیرمنتظره توصیف کرد.

از سوی دیگر وزیر اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه اسرائیل فلش گفت: بیشتر موشکهای شلیک شده در غزه، ساخت ایران هستند.
از سوی دیگر تایم نوشت: مقامات آمریکایی و اسرائیلی می‌گویند اثر انگشت تهران بر روی زرادخانه‌ موشکی حماس باقی مانده است.

اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: چه کسی حماس را توانمند کرده است؟ ایران.

ران درمر سفیر اسرائیل در واشنگتن گفت: ایران به تلاش خود برای انتقال موشک به غزه ادامه می‌دهد. مشخص است که ایران حامی حماس است و جهاد اسلامی یکی از زیر مجموعه‌های ایران است.

وی اضافه کرد: حماس در بحثتسلیحات تنها به خارجی‌ها وابسته نیست. بسیاری از موشک‌ها دست‌ساز است.

سفیر اسرائیل در آمریکا ادامه داد: ۱۸ ماه پیش اینگونه نبود و اکثر موشک‌ها از خارج از فلسطین می‌آمد.

به نوشته تایم مقامات اسرائیلی می‌گویند حتی موشک‌های دست‌ساز نیز اثر انگشت ایران با خود را به همراه دارد.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیل بیان داشت: ایران منبع اصلی آموزش ساخت چنین موشک‌هایی است.

در همین حال کریستین ساینس مانیتور گزارش داد حماس راکت‌هایی با برد ۱۱۵ مایل دارد که احتمالاً از طریق ایران به دست آورده است. طی چند روز اخیر چند موشک به تل‌آویو اصابت کرده است. موشک‌های حماس در مقایسه با گذشته برد بیشتری دارند و شعاع گسترده‌تری را زیر پوشش می‌گیرند. برآورد می‌شود حماس ۱۰ هزار فروند راکت در اختیار دارد.