حمایت کری از ادامه حملات اسراییل به غزه

به گزارش افکارنیوز، آسوشیتد پرس از تماس تلفنی جان کری وزیر خارجه آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دقایقی پس از صدور دستور حمله زمینی به غزه خبر داد.

کری با تاکید بر لزوم ازسرگیری آتش‌ بس ۲۰۱۲ بین اسرائیل و غزه درباره کشته شدگان غیرنظامی حملات اسرائیل ابراز نگرانی کرد و خواستار پذیرش راهکار پیشنهادی مصر از سوی حماس به منظور دستیابی به صلح شد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اسرائیل حق دفاع از خودش را در برابر تهدیدهای تروریستی دارد اما باید اقدامات لازم را در زمینه کاهش تلفات غیرنظامیان و خودداری از انجام اقدامات تهاجمی بیشتر علیه غزه انجام دهد.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز با تاکید بر لزوم تلاش صهیونیست ها برای جلوگیری از کشتار بیشتر غیر نظامیان فلسطینی خواستار پایان یافتن اقدامات تهاجمی تل آویو علیه غزه شد.

نیک کلیگ معاون نخست وزیر انگلیس نیز ضمن محکوم کردن حملات هوایی اسرائیل علیه نوار غزه و تاکید بر لزوم توقف چنین حملاتی آن را اقدامی نامناسب و به مثابه مجازات جمعی ملت فلسطین خواند.

پارلمان اروپا نیز بر لزوم توقف فوری حملات موشکی علیه اسرائیل و اقدامات نظامی علیه نوار غزه و ازسرگیری مذاکرات مستقیم صلح میان اسرائیلی‌ ها و فلسطینیان تاکید کرد.

این اظهارات پس از آن ایراد شد که در یازدهمین روز حملات علیه غزه بنیامین نتانیاهو دستور حمله زمینی به این باریکه را صادر کرده است و پس از آن نیروهای رژیم صهیونیستی در مناطق شرقی و شمال غزه با نیروهای مقاومت درگیر شدند.

این رژیم به بهانه مقابله با حملات موشکی مبارزان فلسطینی به اراضی اشغالی ۴۸ مناطق مسکونی و زیرساخت های نوارغزه را بمباران می کند. سامی ابوزهری سخنگوی حماس در اظهاراتی تاکید کرده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بهای سنگینی به خاطر کشتار کودکان فلسطینی پرداخت خواهد کرد. ما از تجاوز زمینی رژیم صهیونیستی هراسی نداریم و ارتش رزیم اشغالگر را در گل و لای غزه غرق می کنیم.