به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، " هیلاری کلینتون " روز گذشته در پیامی خطاب به ایران درخواست کرد که دو شهروند باقیمانده آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شده‌اند را به دلایل انساندوستانه آزاد کند.

این درخواست کلینتون از ایران پس از آن مطرح شد که مقامات ایرانی، " سارا شورد "، یکی از سه آمریکایی دستگیر شده در ایران، را به دلایل انساندوستانه آزاد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که از تصمیم روز سه‌شنبه هفته گذشته ایران برای آزادی سارا شورد بسیار تسلی خاطر پیدا کردند و ادامه داد: ما به طور قطع برای بازگرداندن " شان بائر " و " جاش فاتل " دو زندانی دیگر آمریکایی در ایران، متعهد هستیم.

وی که دستگیری این سه آمریکایی را بدون دلیل دانست از مقامات ایرانی درخواست کرد که به دلایل انساندوستانه شان بائر و فاتل را نیز آزاد کند.

اظهارات کلینتون پس از دیدار با وزیر امور خارجه استرالیا اعلام شد.

در حالی که ایران این ۳ آمریکایی را به جرم ورود غیرقانونی و جاسوسی در ایران دستگیر کرده است، آمریکا مدعی است که " شین بائر "، " سارا شورد " و " جاش فاتال " ژوئیه سال ۲۰۰۹ در منطقه کردستان عراق کوهنوردی می‌‌کردند که به صورت کاملا اتفاقی از مرز ایران رد شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایران روز سه‌شنبه هفته گذشته، شورد را با وثیقه‌ای ۵۰۰ هزار دلاری آزاد کرد اما دو آمریکایی دیگر همچنان در بازداشت به سر می‌برند. شورد پس از آزادی، ایران را به مقصد عمان ترک کرد.

كلينتون اعلام كرده است كه براي آزادي دو آمريكايي ديگر از بسياري از كشورها درخواست خواهد كرد كه در اين مورد، با آمريكا همكاري كنند.