رژیم‌صهیونیستی به شروط مقاومت تن داد

به گزارش افکارنیوز، المیادین به نقل از منابع مطلع و نزدیک به مذاکرات آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در قاهره اعلام کرد که اسرائیل سرانجام به شروط مقاومت تن داد و فعلا به طور محرمانه موافقت اولیه خود را با ۴ شرط و مخالفتش با ۳ شرط دیگر را اعلام کرد.

به گفته این منابع طرف اسرائیلی با برخی بندهای طرح گروه‌های فلسطینی که شامل شروط آتش‌بس مقاومت است موافقت کرده که از جمله آن بند پایان تجاوز به غزه، بند پایان محاصره غزه، بند آزادی اسرا و بند صیادی در فاصله ۱۲ مایلی ساحل غزه است.

این منابع در عین حال اعلام کردند که طرف اسرائیلی شروط مربوط به بازگشایی فرودگاه، بازگشایی بندر غزه و بازگشایی مسیر ارتباطی کرانه باختری و غزه را رد کرده است.

دو روز گذشته گروه‌های فلسطینی که در قاهره هستند، به شکل متحد طرحی ارائه کرد که بر پایان جنگ، محاصره غزه و تجاوزات شهرکنشینان و آزادی اسرای فلسطینی تاکید می‌کند.

بندهای این طرح به قرار زیر است:

۱ - توقف کامل جنگ و خروج فوری ارتش رژیم صهیونیستی از غزه.

۲ - پایان محاصره غزه و باز شدن گذرگاه‌های آن و تامین امنیت ورود و خروج افراد و کالا به غزه است.

۳ - آزادی صید در آب‌های بین‌المللی تا فاصله ۱۲ مایل.

۴ - پایان یافتن منطقه حائل که اسرائیل آن را برغزه تحمیل کرده است.

۵ - بازسازی غزه از طریق برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمک‌کنندگان به غزه و تامین کمک‌های فوری از طریق دولت وحدت ملی فلسطین.

۶ - پاینبدنی اسرائیل به اجرای کامل توافق تبادل اسرا موسوم به توافق «شالیط» و آزادی اسرایی که اخیرا پس از آزادی بازداشت شدند.

۷ - تعهد اسرائیل به اجرای مرحله چهارم توافق آزادی‌ اسرایی که اسرائیل با تشکیلات خودگردان بر سر آن توافق کرده اما طرف اسرائیلی از اجرای آن شانه خالی کرده است.

۸- توقف تجاوزات مکرر شهرکنشینان در پی اتفاقات ۱۱ ژوئن در کرانه باختری.