به گزارش افکارنیوز، صالح بن عبدالعزیز آل الشیخ وزیر امور دینی، اوقاف، تبلیغ و ارشاد عربستان در هفته های اخیر به کلیه ادارات تابعه این وزارت خانه در سراسر آن کشور دستور داده بود " داعش " را جزو گروههایی قرار دهند که به دلیل خطرات آن بر اعتقادات و باورهای اسلامی راستین و صحیح، امامان مساجد درباره آنها باید هشدار دهند.



روزنامه سعودی الحیاة با اعلام این خبر نوشت: آل الشیخ در بیانیه ای اعلام کرد باید خطیبان خطر " داعش " القاعده و فرقه های گمراهی مانند " داعش " را که از آن منشعب شده اند، بیان کنند و در زمینه بیان گمراهی های آنها به قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و اقوال علمای پیشین استناد نمایند و جنایت های آنها و حرمت خون های پاکی که ریخته می شود و ناامنی های بی وجود آمده توسط این گروهک ها بیان شود. همچنین درباره زیان های افکار تروریستی و تکفیری آنها بر باورها و امنیت کشور هشدار داده شود.



در بیانیه وزیر امور دینی و اوقاف عربستان آمده است: تکفیر مسلمانان و مباح دانستن جان، مال و ناموس آنها از روش های این فرقه گمراه و پیشینیان آنها است که در گذشته نیز با مسلمانان جنگیده و اقدام به تکفیر آنها کرده اند.