به گزارش افکارنیوز، روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست "، " موشه یعلون " وزیر جنگ اسرائیل روز سه‌شنبه در بازدید از پایگاه دریایی اشدود گفت که حمله به نوار غزه به پایان نرسیده است.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد که حماس و دیگر گروه‌ها در غزه با ضربات ویران کننده‌ای مواجه شدند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود که ویرانی‌هایی که به این گروه‌ها حاصل شده بسیار بیشتر از عملیات سال ۲۰۰۹ علیه غزه و جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ بوده است.

موشه یعلون گفت: تردیدی وجود ندارد که نیروی دریایی نقش مهمی را در تخریب شبکه‌های ترور در غزه و ایمن کردن بخش غربی نوار غزه ایفا کرده است.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آتش‌بس ۷۲ ساعته بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل وارد دومین روز خود شده است و دو طرف اعلام کرده‌اند در صورت بی‌نتیجه بودن مذاکرات حمله نظامی از سرگرفته خواهد شد.

آتش بس ۳ روزه بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی با پیشنهاد مصر و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه شروع شده است و تاکنون آتش‌بس از سوی دو طرف نقض نشده است.

ارتش اسرائیل از روز سهشنبه ۱۷ تیرماه با ادعای توقف شلیک موشک از نوار غزه به سرزمینهای اشغالی حملات خود را به نوار غزه آغاز کرد و در طول ۳۶ روز حملات همه جانبه ۱۹۴۲ فلسطینی را به شهادت رساند و نزدیک به ۱۰ هزار نفر را نیز زخمی کرده است.