به گزارش افکارنیوز، عملیات نیروهای ارتش سوریه در منطقه جوبر بر ضد تروریست ها ادامه دارد. آنها با هدف قرار دادن مواضع تروریست ها تعداد زیادی از آنها را به هلاکت رساندند. یکی از افسران ارتش گفت: عملیات در جوبر ادامه دارد. بر تعدادی از ارتفاعات و ساختمان ها که تروریست ها در آنجا حضور داشتند، مسلط شده ایم. خسارت های سنگینی به آنها وارد کردیم. تعدادی از تونل هایی را که تروریست ها در آنجا حضور داشتند، شناسایی و نابود کردیم. این تونل ها به مناطق امن کشیده شده بود. عملیات ارتش تا آزاد سازی حتی یک وجب از خاک کشور ادامه دارد.

یکی دیگر از افسران ارتش گفت: ما نیروهای ارتش سوریه در منطقه جوبر، بر انجام وظیفه ملی خود و نابودی گروهای مسلح تروریستی و پاکسازی تمام خاک کشور سوریه از لوثوجود این مزدوران تروریست، مصممیم. همچنین، نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی در منطقه الحویقه در استان دیرالزور پیشروی کردند و امنیت را به این منطقه بازگرداندند. این منطقه به مرکزی برای حمله به نیروهای ارتش تبدیل شده بود.

یکی از افسران ارتش گفت: گروه های تروریستی هر روز تلاش می کردند به مواضع دفاعی ما پیشروی و نفوذ کنند. نیروهای ارتش در حمایت از کشور پایدار و هوشیارند و با شجاعت دفاع می کنند. انشاء الله داعش و گروه های تروریستی را که با آنها همکاری می کنند، نابود می کنیم. یکی دیگر از افسران ارتش گفت: با پیشروی، تروریست ها را از منطقه أَلْحَویقَه اخراج کردیم. تروریست ها هر روز تلاش می کنند نفوذ کنند و ما آنها را به هلاکت می رسانیم. ما تحرکات آنها را رصد می کنیم.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت: هر روز با تروریست ها درگیری می شویم و با آنها می جنگیم. یکی دیگر از نیروهای ارتش گفت: ما الان تقریبا در فاصله ۱۵۰ متری پل معلق هستیم. ما مخفیگاه ها و مراکز داعش و جبهه النصره و امثال آنها را هدف قرار می دهیم.

خنثی سازی مهم ترین عملیات تجاوز علیه لبنان

ارتش سوریه و حزب الله با عملیات امنیتی و اطلاعاتی مهم در منطقه قلمون و انهدام بزرگترین کارگاه بمب گذاری خودروها، مهم ترین عملیات تجاوز علیه لبنان را خنثی کردند. در این عملیات بزرگترین کارگاه بمب گذاری خودروها در قلمون در جاده خاکی به سمت منطقه بریتال لبنان منهدم شد. در این کارگاه پنج خودرو آماده انفجار بود. در این عملیات سه تن مواد منفجره مصادره شد.

دارین فضل، خبرنگار این شبکه در گزارشی از دمشق گفت: یک سری اهداف در منطقه غوطه شرقی همزمان با نبرد جوبر هدف حمله قرار می گیرد. نیروهای سوریه در این حملات خطوط پشتیبانی افراد مسلح را در داخل این منطقه هدف قرار می دهند. جوبر حد فاصل بین مناطق زملکا و عربین است و این دو منطقه در امتداد دوما و حرستا قرار دارند به همین علت به دست گرفتن کنترل جوبر فرصتی برای ارتش به شمار می رود تا سلطه خود را بر تعدادی از مناطق مجاور پایتخت تحکیم بخشد.

خبرنگار در ادامه گزارش افزود: نیروهای ارتش سوریه در منطقه الزبدانی موفق شدند امنیت جاده شلاح را تامین کنند. این در حالی است که در مناطق الجبل الشرقی و الغربی درگیری های خشونت باری رخ می دهد. در این درگیری ها شماری از افراد مسلح کشته و زخمی شده اند.

در این حال منابع میدانی گفتند عناصر این گروهها غیر سوری و تبعه کشورهای عربی و غیر عربی هستند. خبرنگار در پایان گزارش گفت: درگیری ها در چند جبهه در اطراف پایتخت بالا گرفته است که چه بسا مهم ترین آن ها نبرد جوبر باشد که خشونت بارترین و گسترده ترین نبرد به شمار می رود و در صورت تسلط ارتش سوریه بر منطقه جوبر، منبع شلیک خمپاره ها که مرکز پایتخت را هدف قرار می دهند، متوقف خواهد شد.

رژیم صهیونیستی و ادعای هدف قرار دادن هواپیمای سوری

رژیم صهیونیستی یک فروند هواپیمای بدون خلبان را در آسمان سوریه هدف قرار داده است.

ادعای انهدام هواپیمای بدون سرنشین سوریه توسط رژیم صهیونیستی / ۹۳/۰۶ / ۱۰

به گزارش شبکه تلویزیونی الیاس کرام، خبرنگار این شبکه در معبر القنیطره در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرده است هواپیمای بدون خلبانی را در آسمان القنیطره ساقط کرده است ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است این هواپیما حریم هوائی را نقض کرده است، اما شاهدان می گویند این هواپیما وارد آسمان مناطق اشغالی جولان نشده بود که هدف قرار گرفت. ادعای انهدام هواپیمای بدون سرنشین سوریه توسط رژیم صهیونیستی / ۹۳/۰۶ / ۱۰به نظر می رسد ماموریت این هواپیما، تجسس و اطلاع از اوضاع در مناطق مرزی و آگاهی از محل استقرار افراد مسلح در خاک سوریه بوده است.

این شبکه افزود: اطلاعات منتشره در رژیم صهیونیستی و خصوصا از سوی ارتش این رژیم حاکی از استقرار نیروهای ارتش سوریه در اطراف قنیطره است.

به نظر می رسد ارتش سوریه آماده می شود کنترل قنیطره را مجددا به دست گیرد.

ادعای انهدام هواپیمای بدون سرنشین سوریه توسط رژیم صهیونیستی / ۹۳/۰۶ / ۱۰

در این منطقه همواره صدای تیراندازی های سنگین شنیده می شود.

اعدام استاد دانشگاه

به نقل از پایگاه خبری «النشره»، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش، یک استاد دانشگاه سوری را به اتهام ارتداد اعدام کرده است. داعش اتهام‌های دیگری را نیز به این استاد سوری از جمله عضویت در پارلمان سوریه، ‌ بر عهده گرفتن وکالت دولت و عضویت در حزب بعثوارد کرده است.

این استاد دانشگاه سوری همچنین به اتهام تحصیل رشته قانون در دانشگاه‌های بین المللی در شهر موحسن در حومه شرقی دیر الزور اعدام شده است. گروهک تروریستی داعش چند روز پیش نیز صد‌ها سرباز ارتش سوریه را به گروگان گرفته و بعد از آن اعدام کرده بود.

آزادی افراد مسلح با دادن تعهد

دهها فرد مسلح تحت تعقیب در مناطق مختلف استان حمص با دادن تعهد آزاد شدند.

ارتش سوریه، شصت و شش فرد مسلح تحت تعقیب در مناطق مختلف استان حمص از جمله الرستن، جندر، غنطو، دیر بعلبع و مریجه را بعد از گرفتن تعهد برای خودداری از بازگشت به اقدامات مسلحانه آزاد کرد.

این اقدام با همکاری کمیته دیدار ملی آشتی این استان صورت گرفت و این کمیته تاکید کرد در همچنان به روی همه باز است. شماری از افراد مسلحی که آزاد شدند تاکید کردند صفحه جدیدی در زندگی شان با خانواده هایشان و جامعه گشوده شد. انگلیس به طور موقت بازگشت جنگجویان اسلام‌گرا را به این کشور ممنوع می کند

در گزارش رادیویی بی بی سی آمده است به انگلیسی هایی که مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی هستند اجازه داده خواهد شد تابعیت خود را حفظ کنند ولی تا مدتی از بازگشت آنان به کشور جلوگیری خواهد شد. به گفته یک منبع دولتی در انگلیس، این پیشنهاد یکی از چند پیشنهادی است که در حال بررسی است و بسته نهایی پیشنهادها را دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز دوشنبه اعلام خواهد کرد.

به گفته این منبع، در گذشته مقامات انگلیسی فقط می توانستند از بازگشت خارجی ها و افراد دارای تابعیت دوگانه یا کسانی که تابعیت انگلیسی دریافت کرده بودند جلوگیری کنند. دولت انگلیس همچنین در حال بررسی راه هایی برای دشوار کردن سفر جنگجویان احتمالی به خارج از طریق توقیف گذرنامه های آنان در مرزهای کشور است. دیوید کامرون هفته گذشته گفته بود روز دوشنبه قوانین جدیدی را اعلام خواهد کرد که سفر انگلیسی ها را به سوریه و عراق برای جنگیدن دشوارتر خواهد کرد.

بازداشت یک چچنی به اتهام ارتباط با گروه‌های تکفیری سوریه در فرانسه

وزارت کشور فرانسه امروز از بازداشت یک مرد چچنی در فرودگاه شهر «نیس» فرانسه به اتهام تلاش برای جذب نیرو بمنظور جنگیدن در کنار نیروهای تکفیری در سوریه خبر داد. به نقل از روزنامه فرانسوی فیگارو، بر اساس بیانیه منتشره از سوی وزارت کشور فرانسه، یک مرد ۲۲ ساله چچنی، مظنون به تلاش برای جذب و استخدام نیرو برای جنگیدن در کنار گروه‌های تکفیری در سوریه، امروز در فرودگاه شهر «نیس» فرانسه بازداشت شد.

بر اسا س این بیانیه، این مرد احتمالا هزینه بلیط هواپیمای یک دختر نوجوان ۱۶ ساله را که قصد داشته عازم ترکیه و از آنجا راهی سوریه شود، پرداخته است.

طبق این گزارش، شرکت هواپیمایی ترکیه نیروهای پلیس مرزبانی فرانسه را در جریان خرید بلیط هواپیما از سوی دختر جوانی که با یک زن محجبه همراه بوده، قرار دادند، اما دختر جوان که گفته بود برای دیدن مادربزرگش به ترکیه می‌رود، نتوانست پلیس مرزی را متقاعد کند و آنها با اداره امنیت داخلی فرانسه تماس گرفتند و پس از آنکه مسئولان این اداره با پدر این دختر تماس گرفتند، وی گفت که از قصد دخترش بی اطلاع است و آشنایی در ترکیه ندارد و نهایتا نیز در چارچوب برنامه دولتی «مقابله با جهادگرایان» با خروج دخترش از کشور مخالفت کرد.

طرح جدید دولت فرانسه برای ممانعت از پیوستن شهروندان فرانسوی به گروه‌های مسلح سوریه روز ۲۳ آوریل گذشته از سوی وزیر کشور فرانسه ارائه شد. طبق اعلام همین منبع، حدود ۹۰۰ فرانسوی هم‌اکنون در کنار گروه‌های مسلح سوری در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگند. حدود ۳۰ نفر(فرانسوی) تاکنون در سوریه کشته شده‌اند، ۱۸۰ نفر در مسیر عزیمت به این کشور هستند، حدود یکصد نفر مایل به رفتن هستند و بیش از یکصد نفر نیز در مسیر بازگشت از این کشور هستند که عده‌ زیادی از آنها را زنان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.