استفاده ابزاری تکفیری‌ها از کودکان در عراق

به گزارشافکارنیوز،پایگاه النهرین نوشت: منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: ۶۸ ایزدی که در زندان های داعش در منطقه تعلفر در نینوا به سر می بردند موفق به فرار شدند.

به گفته این منابع همزمان با حملات هوایی به مراکز داعش در تلعفر این افراد از طریق کوره راه ها خود را به مناطق تحت تسلط نیروهای حافظ سنجار که اخیرا تشکیل شده است رساندند.

از سوی دیگر منابع آگاه در غرب عراق با اشاره به ادامه حملات هوایی به مراکز تروریست ها در این منطقه از مقاومت نیروهای عراقی و عشایری در برابر تروریست ها خبر دادند.

این درحالی است که منابع عراقی از آمادگی نیروهای امنیتی این کشور برای عملیات گسترده برای پاکسازی بیجی از لوثداعش خبر دادند.

سرهنگ علی القریشی مسئول حفاظت از پالایشگاه بیجی گفت: نیروهای امنیتی منتظر ساعت صفر برای شروع عملیات نظامی در بیجی برای پاکسازی آن از لوثتروریست ها هستند و این پس از موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح برای پاکسازی مناطق بیجی از لوثداعش است.

وی افزود: تروریست های داعش پس از تحمل ضربات مهلک از نیروهای امنیتی موقعیت خود را در صلاح الدین از دست داده اند.

همزمان منابع عراقی از اقدام تروریست ها و روی آوردن آنها به شیوه های غیر انسانی برای جذب کودکان خبر دادند. به گفته این منابع این گام در ادامه موفقیت های علیه داعش و شکست های متوالی تروریست ها که آنها را وادار به جذب کودکان کرده است صورت می گیرد.

این منابع با اشاره به فرار شماری از تروریست ها به خارج از عراق بیان کردند: تروریست ها در موصل برای جذب کودکان از پول و زن بهره می گیرند و پس از شستشوی مغزی آنها با افکار تکفیری، طایفه ای و نژادی خواسته های خود را از طریق آنها پیاده می کنند.

به گفته این منابع تروریست های داعش قرص های روانگردان در ظرف آب، چای و مشروبات الکلی می ریزند و آنها را به عملیات انتحاری با بستن کمربند انفجاری و خودروهای انفجاری مجبور می کنند.

در استان صلاح الدین شورای عشایر اقداماتی را برای جذب داوطلبان در جنوب تکریت برای مقابله با داعش انجام دادند و این پس از فتوای مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق مبنی بر ضرروت تشکیل نیروهایی از اهل سنت برای مقابله با داعش صورت می گیرد.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: شورای عشایر ضد داعش مرکزی را برای جذب افرادی که مایل به مبارزه با تروریست ها در جنوب تکریت هستند دایر کرده اند.این مرکز در ساختمان مرکز پلیس العوجه در روستای العوجه در جنوب تکریت ایجاد شده است.