اوباما راه بازگشت به عراق را پیدا کرد

به گزارشافکارنیوز،باراک اوباما که بر اساس تبلیغات انتخاباتی اش می خواست با پایان دادن به جنگ این کشور در عراق و افغانستان، تاریخ ساز باشد و حتی در مسیر این رویا، جایزه صلح نوبل را هم دریافت کرد، در سیزدهمین سالگرد حادثه یازده سپتامبر که آغازگر جنگ جهانی این کشور علیه تروریسم و لشکرکشی به افغانستان و عراق بود، طبل جنگی جدید را به صدا درآورد.

جنگ های پیشین آمریکا علیه تروریسم از سال ۲۰۰۱ تاکنون نتوانست طالبان و القاعده را که هدف های اصلی بودند، از بین ببرد و در عوض باعثبه وجود آمدن " سرطانی " چون داعش شد.

اوباما در سخنان صبح روز پنجشنبه اش خطاب به ملت این کشور وعده گسترش کمک های نظامی به عراق را داد. به گفته اوباما در عراق دریافت کننده این کمک ها دولت و نیروهای پیشمرگه کرد بوده و خواهند بود که از مشروعیت برخوردارند. اما این کمک ها در سوریه نیز ارائه می شود. اوباما همچنین تاکید کرد که " ما در سوریه کمک‌های نظامی به مخالفان سوریه را افزایش داده‌ایم " اقدامی که پیش از این خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم باعثتقویت داعش شد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن رهبری ائتلافی گسترده برای عقب راندن این تهدید تروریستی را به عهده خواهد گرفت، گفت: هدف ما روشن است، ما داعش را ناتوان کرده و سپس با توسل به یک راهبرد ضدتروریستی جامع و پایدار آن را از بین خواهیم برد. ما تروریست‌هایی که کشورمان را تهدید می‌کنند را در هر کجا که باشند به دام خواهیم انداخت.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که در هدف قرار دادن داعش در عراق و سوریه هیچ شک و واهمه ای نخواهد داشت.

سخنانی که مقام های ارشد سیاسی و نظامی دولت اوباما، این اظهارات را " فرمان حمله نظامی به سوریه " تلقی می کنند.

اوباما بار دیگر تاکید کرد که در عملیات فعلی، نیروهای آمریکایی درگیر جنگ در خاک یک کشور خارجی نخواهند شد.

او داعش را تهدیدی برای آمریکا توصیف کرد و گفت: اگر کسی آمریکا را تهدید کند، جای امنی نخواهد یافت.

باراک اوباما همچنین اعلام کرد که ۴۷۵ نظامی آمریکا به عراق اعزام خواهند شد اما مستقیما عملیات رزمی انجام نخواهند داد.