هجمه به ارتش وحزب الله لبنان

به گزارش افکارنیوز، این سناریو با قرائت بیانیه هیات علمای مسلمان متشکل از شیوخ سلفی در بیروت شروع شد، با مصاحبه «خالد الضاهر» عضو فراکسیون «المستقبل» درمجلس لبنان به ریاست «فواد سنیوره» در طرابلس معروف به پایتخت شمال لبنان ادامه یافت و با سخنرانی شیخ تکفیری فراری «سراج الدین زریقات» دربلندی های شهرک عرسال تکمیل شد.


** حمله هیات علمای مسلمان به ارتش و حزب الله


ابتدا، هیات علمای مسلمان یک کنفرانس خبری در مقرش در منطقه «الطریق الجدیده» بیروت برگزار و شیخ «مالک جدیده» رییس این هیات بیانیه ای را که سراسرحمله علیه محور مقاومت ضد صهیونیستی و ارتش لبنان بود، قرائت کرد.


وی در ابتدا ارتش را به ویران کردن شهرک عرسال در شمال شرق لبنان متهم کرد و سپس عناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره از ۸۰ ملیت را مردم سوریه خواند و گفت که ارتش و حزب الله نباید با اینها بجنگند.


شیخ جدیده همچنین به «تجمع علمای مسلمان لبنان» متشکل از شیوخ سنی و شیعه حامی مقاومت ضد صهیونیستی که همواره در خصوص جنایات همسوی تروریست های تکفیری و صهیونیستی روشنگری می کنند، حمله کرد.


رییس هیات علمای مسلمان لبنان، درخواست تجمع علمای مسلمان برای همبستگی و همکاری ارتش لبنان با ارتش سوریه و مقاومت ضد صهیونیستی به منظور مبارزه با گروه های تروریستی تکفیری که لبنان را تهدید می کنند، رد کرد.


وی عصبانیت خود را از تشکیل معادله قدرتمند «ملت، ارتش و مقاومت» لبنان که دشمن صهیونیستی را بارها شکست داده و قادر است امروز لبنان را هم از شر گروه های تروریستی تکفیری نجات دهد، پنهان نکرد و گفت که جمعه آینده در مساجد سراسر لبنان مخالفت خود را با اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی لبنان علیه آنچه مردم شهرک عرسال خواند، اعلام می کنیم.


شیخ جدیده برخی اعضای هیات دولت لبنان را به جلوگیری از مذاکره با گروه های تروریستی تکفیری متهم کرد و به خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی توصیه کرد تا بجای درخواست راه حل از قطری ها و دولت لبنان علیه کسانی که مخالف مذاکره و مبادله هستند، دست به اقدام بزنند.


وی تروریست های تکفیری را که اکنون در زندان های لبنان از جمله رومیه هستند، «مظلوم» توصیف کرد و گفت که این زندانیان بزودی باید آزاد شوند.


مهمترین مطالبه گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره هم آزادی زندانیان رومیه در ازای آزادی نظامیان ربوده شده لبنانی وخروج حزب الله از سوریه است.


شیخ جدیده خواستارخروج فوری نیروهای حزب الله ازسوریه و توقف نبرد آنها با گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره شد و از ارتش لبنان هم خواست که حملات به این گروه ها در بلندی های شهرک عرسال را متوقف کند.

** هشدار به ارتش لبنان و درخواست برای بازگشت به پادگان ها


«خالد الضاهر» عضو فراکسیون «المستقبل» در پارلمان لبنان و عضو گروه ۱۴ مارس با برگزاری کنفرانسی خبری در خانه اش در شهر طرابلس در شمال لبنان همسو با گروه های تروریستی تکفیری و هیات علمای مسلمان به ارتش و حزب الله و محور مقاومت ضد صهیونیستی حمله کرد که البته بسیار شدیدتر و همراه با اتهام زنی بود.


الضاهر که گویا نیروهای امنیتی و ارتش لبنان برخی نزدیکانش را به اتهام عضویت در گروه های تروریستی تکفیری بازداشت کرده اند، این روزها بشدت به ارتش، حزب الله و نیروهای امنیتی لبنان حمله می کند تا جاییکه برخی اوقات حزب جریان المستقبل به ریاست «سعد الحریری» هم مجبور می شود با صدور بیانیه مواضع الضاهر را شخصی اعلام کند.


الضاهر چندی قبل درکنفرانسی خبری با این ادعا که پیامبر گرامی اسلام(ص) به خواب والدینش آمده و تولد او را «بشارت داده اند، گفت که از زمان شنیدن این خبر از والدینش همچون «موشک» شده است.


وی در ابتدای مصاحبه دیروز خود ابتدا کارگذاشتن بمب در حومه شهرک عرسال را که به کشته و زخمی شدن ۶ نیروی نظامی لبنانی منجر شد، «اقدامی مشکوک» خواند و تلاش کرد تا بگوید این جنایت کار گروه های تروریستی تکفیری نبوده است.


گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره هم قبلا ادعا کرده بود که نسبت به انفجار گشتی لبنانی مشکوک است و در واکنش به آن «محمد حمیه» یک نظامی لبنانی ربوده شده را اعدام کرده است.


عضو مجلس لبنان همچنین از خانواده نظامیان ربوده شده لبنانی خواست تا دست به اقداماتی علیه حزب الله و ژنرال «میشل عون» رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان بزنند.


گروه های تروریستی تکفیری هم بارها خانواده نظامیان ربوده شده را تهدید کرده اند که اگر علیه محور مقاومت ضد صهیونیستی بویژه حزب الله دست به اقدام نزنند، نظامیان را سر می برند.


خالد الضاهر نظامیان لبنانی اعم از سنی، شیعه، دروزی و مسیحی را که حاضر نیستند دست از همکاری و هماهنگی با مقاومت و نبرد با گروه های تروریستی تکفیری بردارند، تهدید کرد و آنها را «خیانتکار» خواند.


وی در ادامه تهدیدهای خود خواستار پایان محاصره گروه های تروریستی تکفیری در شهرک عرسال و بلندی های آن شد و گفت: با صراحت می گویم که بزودی «انقلاب سنی ها» از شهر طرابلس در شمال لبنان شروع می شود.


عضو مجلس لبنان به نیروهای ارتش لبنان هشدار داد که بسرعت مواضع خود در مقابل گروه های تروریستی تکفیری را ترک کنند و به پادگان ها بازگردند.


الضاهر گفت که «راضی نیستیم نیروهای ارتش کشته شوند».


وی همچنین نیروهای امنیتی لبنان را به «شکنجه اهل سنت در زندان ها متهم کرد».


عضو گروه ۱۴ مارس، ژنرال «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان را هم متهم کرد که برای رسیدن به پست ریاست جمهوری، خود و ارتش لبنان را به محورمقاومت ضد صهیونیستی «فروخته» است.


** ادعای اشغال بیروت فقط در چند روز


مرحله سوم سناریو، سخنرانی شیخ تکفیری فراری «سراج الدین زریقات» عضو گروه تروریستی تکفیری «گردان های عبدالله عزام» برای نظامیان ربوده شده لبنانی بود که البته سخنانش همین بیانیه های هیات علمای مسلمان، برخی احزاب گروه ۱۴ مارس مانند حزب جریان المستقبل و نیروهای لبنانی و مصاحبه الضاهر بود.

گردان های عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای تروریستی مقابل سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بیروت را برعهده گرفته است.

زریقات هم در این سخنرانی که نوار صوتی ۱۶ دقیقه ای آن منتشر شده است، به محور مقاومت ضد صهیونیستی و بویژه حزب الله، دولت و ارتش لبنان حمله کرده است.

وی به نظامیان ربوده شده لبنانی گفت: به خانواده ها وطوایف خودتان پیام بدهید و فشار وارد کنید تا خواسته های ما را محقق سازند والا بین ما و شما فقط «شمشیر» حکم می کند.

شیخ تکفیری ادعا کرد: همانطور که داعش توانست موصل را بسرعت اشغال کند ما هم می توانیم در کمتر از چند روز بیروت را اشغال کنیم.

زریقات که در بلندی های شهرک الزبدانی سوریه مخفی شده است دیروز به بلندی های عرسال آمد تا به اصطلاح پیامی باشد که گروه تروریستی تکفیری گردان های عبدالله عزام و عامل انفجارهای تروریستی در لبنان همچنان فعال است.

وی با این ادعا که «ارتش لبنان، ارتش نیست، تنها در چند ساعت تعدادی عنصر مسلح توانستند پادگان های آنها را تصرف کنند»، هشدار داد: فکر کرده اید پرونده انفجار خودروهای بمب گذاری شده در ضاحیه جنوبی بیروت بسته شده است، تازه ابتدای شروع این انفجارها هستیم.

شیخ تکفیری گفت: «ابو مالک التلی» سرکرده جبهه النصره در القلمون نمی خواهد نظامیان ربوده شده لبنانی را اعدام کند اما از مذاکرات راضی نیست و برعکس انتظارهای او پیش می رود.

وی به نیروهای امنیتی و ارتش لبنان هشدار داد که روند بازداشت عناصر مسلح وابسته به گروه های تروریستی تکفیری را متوقف کنند.

زریقات گفت که ما نظامیان اهل سنت ارتش لبنان را سنی نمی دانیم بویژه آنها که با محور مقاومت ضد صهیونیستی همکاری می کنند.