نتیجه اتحاد با ایران برای کشورهای مختلف

به گزارش افکارنیوز،از سرنگون کردن مصدق با استفاده از مزدوران داخل خاک ایران و بازگرداندن شاه پهلوی به قدرت، تلاش برای به ثمر نرسیدن انقلاب مردم ایران و جاسوسی های گسترده و تلاش برای به گل نشاندن انقلاب تازه شکل گرفته ایران، حمله نظامی به ایران در صحرای طبس، کمک به عامل بیرونی یعنی صدام برای حمله به ایران تا فتنه انگیزی های اخیر و تحریم های ظالمانه علیه ایران، اینها تنها گوشه ای دخالت های بیجای آمریکا در ایران، که قبل از انقلاب، آمریکا به چشم مزدور و یار خود به این کشور نگاه میکرده است ولی پس از انقلاب به واسطه خود رایی و داشتن استقلال نظر در اداره امور کشور، آمریکا نمی تواند این موضوع را تحمل کند و از هر وسیله ای برای ضریه زدن به ایران استفاده می کند.

همانطور که گفته شد، دخالت های آمریکا برای انجام کارهای مورد نظر خود که برای آمریکا سود داشته باشد، از عوامل بیرونی و مزدور استفاده میکند. عواملی که خود را هم پیمان آمریکا به حساب می آورند و روی کمک های این کشور حساب می کنند.

اما نگاه به برخورد آمریکا با هم پیمانانش در این منطقه می تواند به نتیجه گیری کمک کند و این خیال خام که آمریکا تا انتها با هم پیمانانش می ماند و علیه آن کشور ها اقدامی نمی کند را از ذهن بسیاری از دوست داران این کشور پلید بزداید.

۱.القاعده: این گروه در کشور پاکستان و با هدف مخالفت با شوروی سابق و با حمایت عربستان و پاکستان و آمریکا و به رهبری اسامه بن لادن تاسیس شد. هدف این گروه که مخالفت با دخالت های شوروی بود، از مقاصد اصلی آمریکا برای منطقه بود و این گروه می توانست با افکار و عقایدش برای شوروی مشکل ساز باشد. پس از انحلال شوروی عملا این گروه وظیفه اصلی خود را از دست داده و به انجام عملیات های تروریستی در مناطق مختلف پرداخت. وقتی وجهه این گروه سلفی برای مردم جهان و منطقه معلوم شد و نام این گروه در بین گروه های تروریستی قرار گرفت، آمریکا نیز در ظاهر به مخالفت با این گروه پرداخت و پس از کش و قوس های فراوان، برای جنگ با این گروه راهی افغانستان شد و اسامه بن لادن را به قتل رسانید.

اما با اندکی تامل و تفکر و دیدن اتفاقاتی که پس از این حمله صورت گرفت، از جمله به قتل رساندن مردم بی گناه و شهروندان افغانستان و دخالت آمریکا در انتخابات این کشور و آزاد گذاشتن گروه القاعده برای انجام عملیات های تروریستی در کشور های منطقه به خصوص ایران و تشکیل شعبه های این گروه در کشور هایی نظیر هند و عراق و یمن و حتی حضور در اروپا و آفریقا، می توان به ساختگی بودن ادعای آمریکا برای حمله به افغانستان پی برد.

شاید بتوان یکی از اصلی ترین دلایل این اقدام آمریکا، حضور نیروهای آمریکایی در منطقه و به خصوص در همسایگی ایران اشاره کرد.

اکنون این گروه در کشورهای دیگر حضور دارد تا اگر منافع آمریکا ایجاب کرد تا عملیات های تروریستی انجام شود، این گروه دست به این اقدا می زند.

۲.داعش: پس از کشته شدن اسامه بن لادن، در گروه القاعده اختلافاتی شکل گرفت. تشکیل گروه های مختلف از زیر مجموعه القاعده منجر به پخش شدن این گروه در منطقه غرب آسیا و کشورهایی مثل سوریه و عراق شد.

این گروه ها که داعیه جدا شدن از القاعده و سر گرفتن شیوه جدید داشتند، با ایجاد ناامنی و ناآرامی در سوریه به دنبال جا و مکان برای خود برآمدند. آمریکا با حمایت از این گروه، به آنها کمک تسلیحاتی و مالی کرد تا با این روش با سوریه که خطری برای رژیم صهیونیستی بود مخالفت کرده باشد. از جمله دخالت های آمریکا میتوان به ایجاد شورایی برای براندازی بشاراسد، آزادی ابوبکرالبغدادی از زندان گوانتانامو و حمایت های علنی از این گروه اشاره کرد.

به واسطه مقاومت مردم سوریه و جنگ با داعش، این گروه به عراق حمله ور شد تا در آنجا ناامنی ایجاد کند.

با اتفاقات اخیر و روشن شدن چهره داعش برای مردم جهان و از دست رفتن کنترل داعش برای آمریکا، بازهم آمریکا به مقابله با هم پیمانش پرداخت و درصدد ضعیف کردن داعش و کنترل دوباره این گروه و رساندن داعش به کشور های دیگر برآمده است.

۳.عربستان: خاندان آل سعود که قدرت خود را در گرو حمایت های آمریکا می بینند، همواره در جهت کسب رضایت آمریکا قدم بر میدارند و از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

خطر داعش و سرازیر شدن این گروه از عراق به عربستان، باعثوحشت این کشور و خاندان آل سعود شده است.

بر همگان روشن است که اگر منافع موجود در داعش برای آمریکا بیشتر از منافع آمریکا در ثبات خاندان آل سعود باشد؛ آمریکا این خاندان و عربستان را فدای حمایت های خود از داعش کرده تا همچنان مهره خود را برای عملیات های تروریستی و تخریب اسلام انجام دهد.

۴.مصر: پس از انقلاب مردم مصر و رای آوردن مرسی در این کشور، آمریکا که عنصر اصلی خود در مصر یعنی مبارک را از دست داده بود، درصدد منحرف کردن این انقلاب و مرسی برآمد.

مرسی نیز با سادگی به سمت آمریکا و اهداف این کشور متمایل شد. آمریکا که احتمال میداد روزی مرسی دوباره علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل کند، با استفاده از مزدوران داخل ارتش مصر دست به کودتا زد و مرسی را برکنار کرد.

۵.عراق: این کشور که توسط صدام اداره میشد، در ابتدا از هم پیمانان آمریکا بود، آمریکا در تمام مراحل و اقدامات صدام، به این دیکتاتور کمک کرد؛ برای مثال در حمله ارتش عراق به ایران، به کمک به این کشور پرداخت و سلاح و تجهیزات به عراق ارسال کرد از هرگونه فروش سلاح به ایران جلوگیری کرد.

حمایت آمریکا از صدام ادامه داشت تا اینکه این دیکتاتور با حمله به کویت، به منافع آمریکا ضربه زد. اینجا بود که آمریکا با حمله نظامی به عراق، صدام را کشت و با حضو نظامی در عراق به چپاول منابع نفتی عراق پرداخت و نیروهای نظامیش را در منطقه افزایش داد.

برخورد ایران با متحدان

جمهوری اسلامی ایران، دارای استقلال و خودرایی است که باعثشده وجهه این کشور در منطقه و حتی جهان تبدیل به کشوری قدرتمند و تاثیرگذار بشود.

هر کشوری دارای هم پیمانانیست تا با تبادل اطلاعات و مبادلات اقتصادی با یکدیگر بتوانند بر مشکلات فایق آمده و دشمنانان را سرجایشان بنشانند.

بررسی رفتار ایران با هم پیمانانش نیز می تواند به جهت گیری های کشور های دیگر کمک کند.

۱.فلسطین: دشمنی انقلاب اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی بر هیچ کس پوشیده نیست و ایران بصورت رسمی اعلام کرده است که هر کشوری با این رژیم غاصب گر به مبارزه بپزدازد، به آن کشور کمک خواهد کرد. ایران قضیه فلسطین را یکی از مهم ترین قضایا می داند و در جنگ های مختلف مردم غزه با رژیم صهیونیستی، به حمایت از مبارزان فلسطینی پرداخته است. این کمک ها حتی در لحظات سخت و در هنگام بروز اختلاف نظرها میان ایران و فلسطینی ها قطع نشده و تا پایان زندگی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

۲.لبنان: حزب الله لبنان که پرچم دار مقاومت در کشور لبنان می باشد، یکی از هم پیمانان بزرگ جمهوری اسلامی ایران است که بین این دو مبادلات بسیاری از قبیل آموش نیرو و تبادل سلاح جهت دفاع در برابر دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی صورت می گیرد. این دو با یکدیگر منافع مشترک بسیاری دارند و به صورت رسمی و علنی از یکدیگر حمایت می کنند.

ایران حمایت خود را از روی حزب الله لبنان حتی در شرایط بحرانی و جنگ برنداشته است و وحدتشان پایدار خواهد ماند.

۳.سوریه: حضور گروه های تروریستی در سوریه و حمایت کشورهایی نظیر آمریکا از گروه های تروریستی موجب شد تا هم بستگی ایران و سوریه شدت گرفته و این دو کشور نیز تبدیل به دو کشور متحد شوند. حمایت ایران از سوریه نیز در لحظاتی که مقامات سوری نیز مایوس شده بودند قطع نشد و ایران به دنبال بازگرداندن استقلال به سوریه و پرهیز از اقدام نظامی سلطه جویان و حامیان رژیم صهیونیستی در این کشور بود.

۴.عراق: پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق و استقلال طلبی مردم عراق، این کشور نیز به متحدین با ایران پیوست تا با الگو گیری از استقلال طلبی ایران بتواند استقلال خودش را حفظ کند. سلطه جویان و دخالت گران منطقه به ویژه آمریکا از این اتفاقات ناراضی بودند و تلاش در فتنه انگیزی در عراق می کردند. در انتها نیز با شکست جریان سوریه، تروریست ها به عراق سرازیر شده تا علاوه بر به دست آوردن منابع مالی از نفت عراق، به دشمنی با این کشور بپردازند.

ایران به عنوان هم پیمان با عراق، به کمک به این کشور پرداخت تا استقلال این کشور حفظ شود و از اقدامات سلطه جویانه سایر کشور ها در این کشور جلوگیری شود.

نتیجه گیری: اقدامات آمریکا در منطقه تحت تاثیر مستقیم منافع این کشور بوده است تا جایی که حاضر به نابود کردن عواملی می شود که خودش در ایجاد آن دست داشته است. این کشور به دنبال نابود کردن استقلال کشورها و به کرسی نشاندن حرفش در تمام کشورهاست.

اما ایران که خود دارای استقلال فکری و عملیاتی است، علی رغم تمام فشارهای بین المللی و تحریم های سنگینی که اینها نیز از سوی آمریکا هدایت میشود؛ نه تنها هم پیمانان گذشته خود را حفظ کرده است، بلکه تعداد این هم پیمانان روز به روز در حال افزایش است.

پیش بینی میشود که با اقدامات آینده داعش و دست نشانده های استکبار، شمار این هم پیمانان روز به روز افزایش یابد.