تکذیب احتمال تغییر وزرای کُرد در کابینه «العبادی»

به گزارش افکارنیوز، «امین بکر» عضو فراکسیون جنبش کُردی «تغییر» در گفت‌وگو با خبرگزاری «الغدپرس» اخبار منتشر شده در خصوص تغییر برخی از وزرای کُرد در کابینه «حیدر العبادی» را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: این اخبار صحت ندارد و کمیسیون های کردستانی تاکنون هیچگونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نکرده اند؛ زیرا این موضوع یکی از موارد اختلاف بین بغداد و اربیل است و به گفت‌وگوهای بیشتری بین طرفین نیاز دارد.

«کردپرس» نیز با انتشار این تکذیبیه نوشت: بکر ضمن اشاره به اینکه پست های وزارتی که به کردها در کابینه جدید عراق واگذار شده با استحقاق انتخاباتی و جمعیتی در منطقه کردستان مطابقت ندارد، گفت: نخست وزیر عراق تاکنون به وعده خود در خصوص پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان عمل نکرده است.

برخی از منابع خبری از وجود اختلافاتی بین احزاب کردستانی در خصوص وزرای کُرد کابینه حیدر العبادی و احتمال تغییر آنها خبر داده بودند.

اشواق جاف از نمایندگان کُرد وابسته به فراکسیون حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق در خصوص نهایی شدن دو پست کلیدی کُردها در کابینه العبادی گفته بود: به رغم نهایی شدن دو پست معاون نخست وزیر عراق و وزیر دارایی از سوی حیدر العبادی نخست وزیر، حزب دموکرات در تصمیم جدید خود روژنوری شاویس را در پست خود ابقاء و وزارت دارایی را به هوشیار زیباری اختصاص داده است.