به نظر ميرسد اخراج مستشاران نظامي انگليس كه از آگوست گذشته در پاكستان بودند و نيروهاي مرزي اين كشور را آموزش ميدادند به دليل وخامت روابط اسلام آباد-واشنگتن پس از مرگ اسامه بن لادن باشد.

فارس به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت، این تیم ۱۸ نفره انگلیسی قرار بود دستکم تا تابستان سال ۲۰۱۳ در پاکستان حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، از زمان مرگ بن لادن پاکستان بیش از دو سوم ۱۳۵ نظامیان آمریکایی را که به آموزش نیروهای مرزی می‌پرداختند، اخراج کرده است.

پاکستان در ابتدا دستور خروج نیروهای آمریکا را پس از آن داد که " ریموند دیویس " پیمانکار امنیتی سیا دو مرد را در لاهور در ماه ژانویه به ضرب گلوله از پای در آورد. پس از آن نیز حمله منتهی به مرگ بن لادنی نیز روابط آمریکا - پاکستان را وخیم‌تر کرد.

به نوشته دیلی تلگراف، با اینکه رابطه انگلیس با پاکستان به بدی روابط با پاکستان نیست، اما اخراج تیم مستشاران انگلیسی به عنوان پیامد غیرمستقیم تمایل اسلام آباد برای استقلال بیشتر تلقی می‌شود.

يك سخنگوي وزارت دفاع انگليس شب گذشت به ديلي تلگراف گفت: انگليس از دولت پاكستان انگليس خواسته است تا برخي از تيمهاي آموزشي خود را به دلايل امنيتي از پايگاههاي موقتي خارج كند.