سرمایه گذاری یک شرکت دولتی ایران در باشگاه لیدزیونایتد!
گروه بین الملل -

روزنامه انگلیسی دیلی میل چاپ لندن مدعی شده است که باشگاه فوتبال لیدزیونایتد در سال ۲۰۱۲ با یکی از شرکت های دولت ایران همکاری مالی داشته است.

به گزارشافکارنیوز؛ طبق گفته منابع نزدیک به اسپورت میل، در صورتی که پول ایرانی ها منجر به تامین مالی آنها شده باشد، می تواند به عنوان نقض قانون تحریم های بین امللی تلقی شود. نشریه اسپورت میل، هیچ سندی برای تایید صحت ادعای خود ارائه نکرده است اما در صورت صحت این ماجرا، سرمایه گذاری ایران به معنای سرپیچی از قوانین شورای امنیت سازمان ملل است که این موضوع در تاریخ باشگاه لیدز بی سابقه است.

این ادعای اسپورت میل، می تواند مالکیت سهام سلینو ماسیمو را نیز به چالش بکشد. سلینو ماسیمو در سال جاری، ۷۵درصد از سهام لیدز را از طریق یک موسسه مالی بحرینی به نام خانه مالی خلیج فارس(که البته نام جعلی خلیج را استفاده می کند) خریده است. این موسسه مالی و شرکایش اکنون مالک ۲۵درصد از باشگاه لیدز هستند.

آنطور که منابع می گویند این موسسه بحرینی، در سال ۲۰۱۲ از طریق پول ایرانی ها اقدام به خرید لیدز کرده است. این خرید در یک شرکتی در دوبی و در دسامبر سال ۲۰۱۲ انجام شده است که در طی آن این موسسه بحرینی لیدز را از کن بیتس می خرد. اسپورت میل مدعی شده است که پول خرید از موسسه انجازات تکنولوژی تامین شده است؛ شرکتی فعال در زمینه سرمایه گذاری وسایل نقلیه که متعلق به دولت ایران و مستقر در دوبی است.

هنوز هیچ یک از مسئولان فوتبال انگلیس به ادعای نشریه دیلی میل پاسخ نداده اند.

با اینحال برخی از منابع گفته اند که موسسه بحرینی از انجازات تکنولوژی مبلغی را قرض گرفته است تا پول بیتس را پرداخت کند و سپس این مبلغ را به موسسه ایرانی بازپرداخت کرده است.