اخبار ضد و نقیض درباره وخامت حال شاه سعودی

به گزارش افکارنیوز، شبکه های اجتماعی در اینترنت اخباری را درباره وخامت وضعیت سلامتی پادشاه عربستان منتشر کرده اند و برخی پایگاه های خبری نیز از مرگ وی سخن گفته اند.

در همین رابطه، فعال معروف عربستانی با نام " مجتهد " که ظاهرا از نزدیکان آل سعود است و درباره این خاندان در پایگاه اجتماعی توییتر افشاگری می کند، با اشاره به پنهان کاری درباره وضع جسمانی عبدالله بن عبدالعزیز شاه عربستان تاکید کرد که وی بیش از یک ماه از دید رسانه ها مخفی مانده و هیچ کس به جز فرزندش متعب حق دیدار با وی را نداشته است.

متعب بن عبدالعزیز این روزها تحت فشار افکار عمومی برای نشان دادن چهره پادشاه در رسانه ها و از بین بردن شایعات است.

برخی رسانه های عربی و غربی چند روز قبل اعلام کردند که ملک عبدالله از یک هفته قبل فقط با کمک دستگاه های پزشکی ادامه حیات می دهد و اندام های حیاتی وی مرده اند.

دیوان پادشاهی عربستان کلیه دیدارهای رسمی ملک عبدالله را که برخی از آنها با مقامات بلندپایه بود، لغو کرده است که این خود نشانگر ثبات نداشتن وضعیت جسمانی اوست.

پادشاه عربستان ماه مارس گذشته هنگام دیدار با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا، درحالی مقابل رسانه ها حاضر شد که یک دستگاه تنفسی به وی متصل بود.

سال گذشته چندین بار خبر مرگ شاه عربستان منتشر شد. ناظران معتقدند که مرگ وی به بروز اختلاف در داخل آل سعود منجر خواهد شد و در حال حاضر نیز میان امرای شاخه های مختلف درگیری هایی وجود دارد.