پیام تبریک محمود عباس به نخست وزیر سوئد

به گزارش افکارنیوز، " محمود عباس " رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی پیروزی " استیفان لووین " در انتخابات و برعهده گرفتن پست نخست وزیری توسط وی راتبریک گفت.


محمودعباس در پیام تبریک خود به لووین گفت: ما خوشحالیم که به شما از طرف کشور وملت فلسطین ونیز به شخصه از طرف خودم زیباترین پیام‌های صمیمانه تبریک را به مناسبت پیروزی شما در انتخابات و برعهده گرفتن پست نخست وزیری سوئد که تأییدی بر اعتماد ملت سوئد از سیاسات های شما ورهبری شما که در خدمت منافع ملت سوئد و کشورتان است، را تبریک گوییم.


محمود عباس همچنین با تقدیر از سخنان لووین در خلال اولین نشست خود که در پارلمان این کشور بیان کرد و طی آن اعلام آمادگی برای پذیرش دولت فلسطین نمود گفت: " ما به دولت شما اطمینان می‌دهیم که ما به دنبال صلح بر مبنای قطعنامه های قانونی بین المللی و نیز طرح صلح عربی و دیدگاه ایجاد دو دولت اسرائیل و فلسطین که در کنار هم در امنیت و طبق اصل حسن همجواری زندگی می‌کنند هستیم. "


وی همچنین برای دولت جدید سوئد آرزوی پیروزی و توفیق نمود.


گفتنی است، نخست وزیرجدید سوئد روز جمعه در اولین سخنرانی خود در پارلمان این کشور اعلام کرد که دولت چپ گرای سوئد به عنوان اولین دولت اروپایی قصد دارد تا دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.


وی همچنین گفت: از آنجایی که کشورهای اروپایی وجود اسرائیل را به رسمیت شناخته اند، همانطور باید دولت فلسطین به رسمیت شناخته شود.