خودکشی دختر کُرد با آخرین تیر خود + تصاویر

به گزارش افکارنیوز، شهر کردنشین کوبانی(عین العرب) در مرز سوریه و ترکیه همچنان مرکز درگیری میان نیروهای کرد و تروریست‌های تکفیری داعش است.

براساس آخرین اخبار عناصر داعش کمتر از یک کیلومتر با این شهر فاصله دارند.

روز یکشنبه یک زن کُرد در یکی از مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی حمله انتحاری انجام داد. شمار تلفات این حمله اعلام نشده است اما شمار کشته شدگان بسیار زیاد بوده است.

این نخستین حمله انتحاری کرد‌ها علیه داعش بود.

برخی منابع و سایت‌های رسانه‌ای ترکیه، گزارش دادند که یک دختر جوان کُرد مرگ را بر اسیر شدن به دست گروه تروریستی داعش ترجیح داده است.

بر اساس این گزارش، این دختر ۱۹ ساله «پیروان ساسون» یا «جیلان» نام دارد، پس از تمام شدن مهماتش آخرین تیر را به سمت خود شلیک کرد و به زندگی خود پایان داد تا به دست گروه تروریستی داعش نیفیتد.

جیلان تنها چند روز پیش از کشته شدنش به گابریل گیتهاوس خبرنگار بی‌بی‌سی‌ گفته بود که در صورت محاصره تسلیم گروه داعش که جنگ ظالمانه‌ای علیه مردم کوبانی آغاز کرده، نخواهد شد و با آخرین تیرش، خودکشی خواهد کرد.

مدت زمان زیادی از این سخن جیلان نگذشته بود که وی به دلیل اینکه به دست داعش اسیر نشود، با آخرین گلوله به زندگی خود پایان داد.

سایت‌های کرد زبان گزارش دادند که دختر جنگجوی یگان های مدافع خلق(YPG) پس از آنکه تمامی همرزمانش در جبهه جنگ علیه داعش در کردستان سوریه کشته شدند، به دلیل اینکه اسیر نیروهای داعش نشود، با آخرین فشنگش، خودکشی کرد.