دستور کامرون به MI۶: جلاد داعش را زنده یا مرده بیاورید!
گروه بین الملل -

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، دستور پیگیری «جان جهادی» جلاد داعش را به دستگاه های جاسوسی این کشور ابلاغ کرد و دستور داد تا نیروهای ویژه این کشور، جان جهادی را زنده یا مرده برای او بیاورند.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ساندی تایمز و دیلی میل؛ دیوید کامرون سران دستگاه های اطلاعاتی جاسوسی MI۶، MI۵ و GCHQ را احضار کرده است و به آنها دستور داده است تا دستگیری و شکار این شبه نظامی بریتانیایی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

ظاهرا این دستور پس از آن صادر شد که بستگان و دوستان آلن هنینگ که به تازگی به دست داعش سربریده شد، دولت را متهم به کم کاری کردند.

به گزارش ساندی تایمز تنها ۱۲ ساعت پس از اینکه داعش ویدیوی قتل آلن هنینگ را منتشر کرد، رهبران دستگاه های اطلاعاتی جاسوسی گرد هم آمدند تا دانسته ها و اطلاعات خود را از این موضوع برای کامرون شرح دهند. با توجه به گزارش روزنامه ساندی تایمز، مقامات و مدیران اطلاعاتی جاسوسی بریتانیا در این جلسه به کامرون گفته اند که اطلاعات به دست آمده از محل شبه نظامیان چندان قابل اعتماد نیست تا بتوان نیروهای ویژه ای را به آن اختصاص داد.

پیش از این گفته شده بود، پهپادها جان جهادی را، که مسئول بریدن سر دو بریتانیایی است، بر فراز شهر رقه در شرق سوریه ردیابی کرده اند.

به گفته این روزنامه، پهپادها همچنین توانسته اند که گروگانها در لباس نارنجی را نیز تشخیص دهند. گروگانهایی که توسط گروه داعش کردن زده شده اند، همگی لباسهایی نارنجی به تن داشتند که گفته می شود نشانه ای از لباسهای محکومان بازداشتگاه گوانتانامو در کوبا هستند