حملات آمریکا، النصره و داعش را متحد کرد

به گزارش افکارنیوز، این سرکرده جبهه النصره در مصاحبه با شبکه سی. ان. ان. تصریح کرد: " حملات آمریکا و کشورهای هم پیمان آن در ایجاد موضع مشترک بین گروههای اسلامگرا نقش داشته است. "

ابوالمثنی الانصاری که یکی از سران جبهه النصره در حلب است، خاطرنشان کرد که حملات غرب به پیدایش دشمن مشترک جبهه النصره و داعش منجر شده و این حملات باعثشده است این دو گروه بعد از ماهها درگیری شدید بایکدیگر، اختلافاتشان را کنار بگذارند.

وی گفت: " ما نمی توانیم در کنار صلیبی ها علیه مسلمانان بجنگیم. "

الانصاری ظهور ائتلاف رسمی بین جبهه النصره و داعش را بعید دانست و اشاره کرد این مساله به تفاهم داخلی علیه نیروهای ارتش سوریه محدود خواهد شد، هر چند که داعش با آزاد کردن شماری از جنگجویان و سران جبهه النصره که در زندان های این گروه بودند، پیامهای مثبتی را ارسال کرده است.

وی درباره اینکه فعالیت داعش به مدت طولانی به جنگیدن در الرقه و دیرالزور محدود بوده و این گروه اعلام کرده است قصد دارد مناطق فعالیت خود را به جنوب سوریه گسترش دهد، اذعان کرد که جبهه النصره از هر کسی که با علوی ها بجنگد استقبال می کند.

ابوالمثنی الانصاری همچنین اظهار داشت که بین جبهه النصره و داعش تفاهم وجود دارد که با یکدیگر نجنگند.

وی درباره هشدار ابو محمد الجولانی سرکرده جبهه النصره درخصوص جنگیدن با هر گروه مخالف سوری که از حمایت آمریکا برخوردار شود، تصریح کرد: اگر ثابت شود که ارتش آزاد یا سایر گروهها از آمریکا سلاح گرفته اند ما نمی توانیم با آنها همکاری کنیم.