اين بيانيه پس از برگزاري نشست مسوولان ارشد تشكيلات خودگردان در رام الله منتشر شد .

به گزارش العالم، تشکیلات خود گردان فلسطین از جامعه جهانی خواسته است که کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.

مسوولان فلسطینی اعلام کردند که این اقدام تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات براساس ابتکار عمل صلح عربی، تصمیمات کمیته چهارجانبه و همچنین دیدگاه رییس جمهوری آمریکا که اخیرا اعلام شد را تقویت می‌کند.

براساس این بیانیه رهبران فلسطینی قصد دارند در زمینه تحقق توافقنامه سازش میان فتح و حماس و تشکیل دولت وحدت ملی گام بردارند.

محمود عباس به غزه می رود

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین طی این نشست گفت که وی قصد دارد به نوار غزه سفر کند؛ اقدامی که با هدف تکمیل توافقنامه سازش میان گروه‌های فتح و حماس انجام خواهد شد.

در این نشست که نهاد تصمیم گیری تشکیلات سازمان آزادی بخش فلسطین و مقام‌های تشیکلات خودگردان فلسطین حضور دشتند اعلام شد که هدف تلاش آنها در ماه سپتامبر در سازمان ملل تشکیل کشور فلسطین است.

مسوولان فلسطینی اعلام کردند که یکی از دلایل اصلی این اقدام آنها در ماه سپتامبر بن بست در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی است.

برخی مسوولان فلسطینی معتقدند که تلاش فلسطینیان برای درخواست از سازمان ملل در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین می‌تواند باعثازسرگیری مذاکرات شود.

موضوع به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل واکنش‌های مختلفی را به همراه داشته است. در این راستا تنها شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند تصمیم گیری کند؛ شورایی که آمریکا در آن حق وتو دارد و واشنگتن بارها مخالفت خود را با این اقدام فلسطینیان اعلام کرده است.

مسوولان رژیم صهیونیستی نیز این ابتکار عمل فلسطینیان در سازمان ملل را رد کرده و اعلام کرده‌اند که این اقدام فلسطینیان راه به جایی نخواهد برد.

فلسطينيان نيز اعلام كرده اند تنها در صورتي مذاكرات را از سرخواهند گرفت كه تمامي شهرك سازيهاي رژيم صهيونيستي در كرانه باختري و بيت المقدس شرقي متوقف شود اين در حالي است كه سران رژيم صهيونيستي هرگونه پيشرفت براي ازسرگيري مذاكرات صلح را رد كردهاند.