خطرناکترین باند داعش دستگیر شدند

به گزارش افکارنیوز، کمیته امنیتی در شورای استانداری «دیالی»، امروز(چهارشنبه) از دستگیری خطرناک‌ترین باند گروه تروریستی و تکفیری داعش فعال در بغداد خبر داد.

پایگاه خبری عراقی «السومریه‌نیوز» نوشت: «صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی اعلام کرد که این باند در پشت پرده انفجارهای اخیر در بغداد و کاظمین است.

وی اعلام کرد: یک تیم امنیت متخصص از لشگر پنجم و سرویسهای پشتیبانی آن شب گذشته، طی یک عملیات در منطقه «الاعظمیة» بغداد موفق شد ۱۵ نفر از اعضای خطرناک‌ترین باند وابسته به داعش را به همراه میزان زیادی کمربند انفجاری دستگیر کند و نقشه آنها برای ناامن و بی‌ثبات کردن پایتخت عراق طی روزهای آینده را خنثی کند.

بر اساس این گزارش، اغلب عناصر این باند از ساکنان دیالی و استانهای دیگر عراقی هستند و تحت بازجویی فرماندهی عملیات بغداد قرار دارند.

حسینی با اشاره به اینکه ۴ نفر از اعضای این باند همچنان تحت بازجویی قرار دارند، گفت: این باند مسئول شماری از انفجارهای تروریستی اخیر در بغداد از جمله انفجار روز گذشته در کاظمین است که طی آن علاوه بر قربانی شدن شمار زیادی از مردم بیگناه، احمد الخفاجی نماینده پارلمانی عراق نیز به شهادت رسید.