به گزارش افکارنیوز، نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز چهارشنبه ۸ حمله جدید علیه مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش در شهر «عین العرب» یا همان «کوبانی»، در ریف شمالی حلب انجام داده و با هدف گرفتن آنها، این مواضع را منهدم کردند.

این درحالی است که جدیدترین گزارش‌های میدانی از عین العرب حکایت از آن دارد که از شدت درگیری‌ها در محورهای مختلف این شهر کاسته شده و برخی محورها شاهد عقب‌نشینی عناصر تروریستی تکفیری داعش از مناطقی بود که طی چند روز اخیر آن را تصرف کرده بودند.

در این ارتباط یک منبع میدانی کُرد تاکید کرد که عناصر تکفیری داعش امروز چهارشنبه مجبور شدند، در محور غربی شهر عین العرب ۴ کیلومتر از مواضعی که تصرف کرده بودند، عقب نشینی کنند.

این منابع در ادامه افزودند: مبارزان کُرد همچنین موفق شدند، در محور شرقی پیشروی‌هایی را محقق کنند و هم اکنون درحال گشت زنی و پاکسازی مناطقی هستند که آن را آزاد کرده‌اند و عمدتا در نزدیکی مربع امنیتی قرار دارد.

در همین راستا محورهای «سوق الهال» و غرب مربع امنیتی و خیابان ۴۸ و محور جنوبی و جنوب شرقی و غربی شهر عین العرب در منطقه رادیو و تلویزیون شاهد درگیری‌های شدید و سخت بین رزمندگان کُرد و عناصر داعش بود که هلاکت شماری از عناصر تکفیری داعش را به همراه داشت.

این درحالی است که یک منبع میدانی کُرد اعلام کرد که حملات نیروهای ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش در عین العرب دستکم ۵۰ کشته در صفوف این گروه تروریستی برجا گذاشت.